۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۸۳۵۳۳
تکرار/ حجت الاسلام رضوی مهر در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

فعالیت های مجمع نمایندگان برای پیگیری فرمایشات رهبری/ مراجع یاوران حوزه انقلابی هستند

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان تاکید کرد: بزرگان قم، طلاب و علما اجازه طرح تفکر سکولار در حوزه را نخواهند داد.
گفت وگوی تفصیلی رسا با حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالگرد دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این دیدار یکی از بزرگ ترین و به یادماندنی ترین روزهای تاریخ حوزه علمیه است و ما جمله جمله و کلمه به کلمه ایشان را برگرفته از معرفت، دانایی و حکمت ایشان می دانیم و تمام تلاش های خودمان را برای عملی کردن دستورات ایشان به کار می گیریم.

 فعالیت های انقلابی همه نمایندگان در حوزه های انتخابیه

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب به فعالیت های یک سال اخیر مجمع در مورد بحث مهم انقلابی ماندن حوزه اشاره و عنوان کرد: قبل از فعالیت های هیأت رییسه خود نمایندگان طلاب با برگزاری جلسات متعدد در حوزه های انتخابیه و قم با حضور طلاب در جهت حفظ روحیه انقلابی تلاش های زیادی کرده اند که نمونه های فراوان آن در محیط های حقیقی و مجازی قابل مشاهده است.

وی تأکید کرد: باید بدانیم حضرت آقا در آن دیدار فرمودند حوزه علمیه انقلابی هست و ما باید برای تداوم و استمرار این مسأله تلاش کنیم و به همین جهت حوزه های علمیه و مسؤولان این نهاد بزرگ ابتدا باید شاخصه های انقلابی ماندن حوزه را احصاء کنند و بعد از آن وارد عمل شوند و این شاخصه ها را در جذب طلاب، در روش تحصیل و هم در خدمتگذاری به طلاب ملاک عمل قرار دهند.

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان این که مجمع نمایندگان طلاب بلافاصله بعد از دیدار با رهبر معظم انقلاب برای تحقق فرمایشات ایشان دست به کار شد، خاطرنشان کرد: ما بعد از آن دیدار سریعا کارگروه هایی را تشکیل دادیم و از بارش فکری اعضا و همچنین اندیشه ها و نظریات بزرگان استفاده کردیم و مقالات زیادی نیز تهیه شده که امروز ذخیره بزرگی از افکار جریان انقلابی گری در حوزه به شمار می رود و سندی متقن، زنده، قابل اعتماد و دارای شاخص های بین المللی است.

وی تصریح کرد: باید دانست جو عمومی حوزه با حضور مراجع معظم که هریک در این انقلاب برای نشر فقه و علوم اهل بیت(ع) تلاش می کنند با سرعت و پیشرفت به حیات خود ادامه می دهد و هیچ خطری نمی تواند این جریان بزرگ را از حرکت نگاه دارد.

حوزه انقلابی حوزه ای بدون رکود و همراه با روحیه جهادی است

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب با تأکید بر این که انقلابی بودن حوزه به معنای عدم رکود عملی، پیشرفت فرهنگی، حضور در عرصه های مختلف خدمت رسانی و حفظ روحیه جهادی است، عنوان کرد: امروز قلم و تفکر پژوهشگران، تدریس اساتید و تحصیل طلاب در بالندگی امت اسلامی نقش بسزایی دارد و همه ارکان حوزه علمیه اعم از شورای مدیریت، مرکز مدیریت، جامعه مدرسین، مجمع نمایندگان طلاب و همه اساتید و بزرگان قم اجازه نمی دهند جریان تفکر سکولار در حوزه قم مطرح شود چه برسد به جریان یافتن.

وی خاطرنشان کرد: با الطاف خاص صاحب حوزه های علمیه حضرت صاحب الامر امام زمان(عج) خوشبختانه امروز شاهدیم مرکب قلم ها، جوهر صداها و عنصر اندیشه ها برگرفته از آرمان مکتب اهل بیت(ع) است و ما اجازه نمی دهیم مگسان منفی باف و ضد انقلاب غربی جلوی بین المللی شدن و جهانی شدن حوزه ها را بگیرند.

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان این که مراجع تقلید یاوران حوزه انقلابی هستند، عنوان داشت: این بزرگان خود از گذشته طعم تبعید و هجرت را چشیده و همه گونه سختی را در راه انقلاب تحمل کرده اند و البته رهبر معظم انقلاب این دیده بان اصلی مکتب اسلام نیز با تمشیت امور توانسته اند باعث وحدت جهان اسلام بشوند، همچنانکه امروز شاهد همدلی و همرنگی حوزه های علمیه هند، پاکستان، عراق و بحرین با حوزه قم هستیم.

نشست های هم اندیشی مجمع برای تقویت حوزه انقلابی

وی ابراز داشت: این بزرگ ترین پیام انقلاب است که یکپارچه در برابرخباثت های استکبار مقاومت کرده و با فرهنگ سازی اجازه تخریب بنیان مستحکم حوزه های علمیه، متون کهن و دانش های آسمانی را نمی دهد و مجمع نمایندگان طلاب نیز با برگزاری جلسات، نشست های هم اندیشی، مصاحبه های گوناگون و حضور در رسانه های مختلف فعالیت های مهمی در این زمینه انجام داده است.

گفتنی است، رییس و اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، 25 اسفندماه سال گذشته با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار نسبت به تضعیف روحیه و تفکر انقلابی در حوزه های علمیه بویژه حوزه علمیه قم هشدار دادند./1330/ت302/ج

ارسال نظرات