۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۴۸۳۵۳۰
آيت الله نمازي:

حيات جامعه بر محور قرآن است

نماينده ولي فقيه در كاشان با تأكيد بر اينكه روح جامعه و امت قرآن است و حيات جامعه بر محور قرآن است، گفت: اگر بنا است در امر تبليغ از حاشيه استفاده شود، از حاشيه قرآن و سنت و عترت استفاده شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي شنبه شب در سومين جلسه جامعه وعاظ منطقه كاشان در مسجد صادقيه كاشان در ارتباط با مسأله وضع و موعظه و ارشاد و تبليغ و هدايت، گفت: يكي از مسائل محوري و اساسي در امر تبليغ قرآن است.

وي با تأكيد بر اينكه روح جامعه و امت قرآن است و حيات جامعه بر محور قرآن است، گفت: اگر بنا است در امر تبليغ از حاشيه استفاده شود، از حاشيه قرآن و سنت و عترت استفاده شود.

آيت الله نمازي با اشاره به دو نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمريكا، گفت: رهبر معظم انقلاب شخصيتي حكيم و فقيه و بصير است و مي داند اوضاع و احوال دنيا به چه سمت و سويي در حال حركت است و مي داند در غرب گرايش به اسلام به وجود آمده است و من اين مطلب را با اعتقاد به قرآن و عترت و سنت و با استفاده از قرآن مي‌گويم كه بدون ترديد آينده جهان از آن اسلام است.

وي با اشاره به اينكه ما به لحاظ فكري و فرهنگي غني هستيم، گفت: سياست وعاظ در امر تبليغ بايد قرآن باشد، چرا كه هيچ چيزي در اسلام و قرآن و عترت فروگذار نشده است.

نماينده ولي فقيه دركاشان با اشاره به آيه 16 سوره مباركه انعام كه مي فرمايد «أُوحِيَ إِلَيَّ هذَا الْقُرْآنُ لِأُنْذِرَکُمْ بِهِ وَ مَنْ بَلَغَ»، گفت: پيامبر مي‌فرمايد اين قرآن به من وحي شده تا شما را به وسيله قرآن ارشاد و هدايت كنم چرا كه همه چيز در قرآن است.

آيت الله نمازي با تأكيد بر قرار داشتن قرآن به عنوان محور در امر تبليغ، گفت: همه چيز در قرآن است، معارف الهي، معرفت شناشي، مبدأشناسي، معادشناسي، ولي شناسي، پيغمبرشناسي، امام شناسي و در معارف اعتقادي نيز توحيد، نبوت، امامت و معاد سرشار از نمونه ها و آيات الهي است كه بايد براي افكار عمومي معرفي شود.

به گفته وي، وعاظ و مبلغان بايد حلقه وصل بين جامعه به ويژه جوانان و خدا باشند و همانگونه كه انبياء واسطه فيض بين خلق  و خالق بودند، ما نيز بايد واسطه فيض بين قرآن و جامعه به ويژه نسل جوان كه گرفتار تهاجم فرهنگي و شبيخون فرهنگي از طريق فرستنده هاي ماهواره اي، سايتها، اينترنت و فضاي مجازي است، باشيم.

نماينده ولي فقيه در كاشان اظهار داشت: در تهاجم فرهنگي دشمن به ويژه در فضاي مجازي، فضا براي جوانان به شدت تنگ شده است و حتي فرزندان در خانواده از حيطه مديريت خانواده خارج مي‌شوند و اين فضاي به وجود آمده در تهاجم فرهنگي دشمن، فضاي بسيار سختي است و تنها جايي كه مي تواند با اين فضا مقابله كند مساجد و منابر وعاظ است و بهترين سرمايه نيز قرآن است.

آيت الله نمازي ادامه داد: كميسيون هاي جامعه وعاظ كاشان كه قرار است فعال شود موضوعات مختلف اولويت دار را از آيات و روايات استخراج و دسته بندي و به صورت جزوه چاپ و  تكثير و در اختيار وعاظ قرآن دهند تا در امر تبليغ يك وحدت رويه و هماهنگي بين وعاظ شهرستان و منطقه كاشان براي ارشاد و راهنمايي مردم باشد و اين كار مي تواند به عنوان يكي از صدقات جاريه وعاظ كاشان و منطقه باشد./1307/202/ب2

ارسال نظرات