۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۴۸۳۵۲۷
استاد حوزه علمیه بابل:

تحقق ظهور در گرو تربیت فرزندان مهدوی است

حجت الاسلام شیخی با گرامیداشت روز تربیت اسلامی، گفت: جامعه امروز ما یک جامعه مقدمه ساز برای مسأله ظهور و مهدویت است و باید فرزندان جامعه ما مهدوی تربیت شوند.
محسن شیخی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، استاد حوزه علمیه شنبه شب در جمع فرهنگیان منطقه لاله آباد بابل با گرامیداشت روز تعلیم و تربیت اسلامی، گفت: از نظر قرآن کریم تعلیم و تربیت مهمترین هدف از رسالت پیامبران الهی است و این مساله در امتداد امامت نیز ادامه پیدا کرد.

وی افزود: لابلای قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) مملو از آموزه ها و نکات عمیق تربیتی در قالب داستان ها و مثال های بسیار جذاب و تأثیرگذار است.

امام جمعه زرگرشهر رسالت معلمان را در امتداد رسالت پیامبران برای ترکیه نفس و تربیت بشر عنوان کرد و اظهار داشت: در جامعه اسلامی باید نظام جامع تربیت و تعلیم حاکم باشد که آموزش و پرورش بخش مهمی از آن را تشکیل می دهد.

عضو هیأت امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل ادامه داد: نهاد خانواده و آموزش و پرورش باید در کنار هم و به صورت همپوشان و نیز رسانه های گروهی بخش دیگری از نظام تربیت جامعه را به خوبی به انجام برسانند.

حجت الاسلام شیخی هدف اصلی از تربیت را به سعادت رسیدن بشر با رسیدن به مدارج عالی الهی برشمرد و تأکید کرد: پیامبران الهی تمام اهتمام خود را برای دوری بشر از نفسانیات و پاکسازی درون افراد از پلیدی ها به کار بردند تا زمینه سعادتمندی آنها را فراهم کنند.

وی با انتقاد از نگاه سیاسی از سوی برخی جریان های حاکم بر آموزش و پرورش به حوزه پرورشی، تصریح کرد: نباید با مسأله مهم پرورشی و امور تربیتی در آموزش و پرورش به صورت سیاسی برخورد شود.

استاد حوزه علمیه وضعیت امروز آموزش و پرورش و نگاه صرف آموزشی را نگران کننده خواند و گفت: متأسفانه مسأله امور تربیتی به اندازه امور آموزشی مورد توجه قرار نمی گیرد و به نیازهای پرورشی نوجوانان در مدارس اهتمام چندانی نمی شود.

وی افزود: صرف یک معلم به عنوان معلم پرورشی در مدارس برای پیگیری امور تربیتی کافی نیست بلکه تمام معلمان درورس دیگر نیز باید به صورت غیر مستقیم توجه به حوزه تربیتی را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام شیخی با بیان این مطلب که تربیت باید یک دغدغه مسؤولان آموزش و پرورش باشد، اظهار داشت: نیازمند یک نگاه ویژه به حوزه پرورشی و تربیتی با استفاده از عناصر موثر و بهره گیری از ظرفیت های خارج از آموزش و پرورش برای کمک در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: جامعه امروز ما یک جامعه مقدمه ساز برای مساله ظهور و مهدویت است و باید فرزندان جامعه ما مهدوی تربیت شوند./1313/202/ب2

ارسال نظرات