۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۸۳۵۲۶
امام جمعه آبادان در گفت و گو با رسا؛

سفر الجبیر به عراق برای ایجاد تفرقه در محور مقاومت است

امام جمعه آبادان با اشاره به موضع گیری های الجبیر علیه ایران و محور مقاومت گفت: هدف الجبیر در سفر به عراق کاهش نفوذ ایران و پیروزی های محور مقاومت در عراق و تفرقه افکنی میان محور مقاومت است.
امام جمعه آبادان

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سفر غیر منتظره عادل الجبیر به عراق اظهار داشت: موضع گیری های عادل الجبیر در اجلاس مونیخ نشان از سیاست زدگی، ناپختگی، نفوذ تفکر وهابیت، غرب زدگی و نگاه غربی به منطقه به ویژه ایران دارد.

امام جمعه آبادان با بیان موضع گیری سران عربستان، ترکیه، آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و محور مقاومت ابراز داشت: در منگنه قرار دادن ایران و جدا ساختن عراق به عنوان یکی از اضلاع مقاومت از این محور، گویای آن است که سفر الجبیر بیشتر رنگ و بویی آمریکایی، سعودی و ترکی دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان ایجاد پیش زمینه برای برقراری روابط میان عراق و ترکیه، کاهش نفوذ ایران و پیروزی های محور مقاومت در عراق، تفرقه افکنی میان محور مقاومت، ایجاد حاشیه امن برای داعش پس از بمباران اخیر مواضع داعش از سوی نیروی هوایی عراق را اهداف پیگیری شده در سفر الجبیر برشمرد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور ادامه داد: حفظ منافع آل سعود در عراق، تلقین بی نتیجه بودن ارتباط دراز مدت با ایران در مجامع جهانی و ساماندهی دوباره گروه های تروریستی در عراق از جمله پیامدهای سفر الجبیر در عراق است. البته ملت عراق، دولت و مرجعیت این کشور با هوشیاری و بصیرت مانع از تحقق اهداف توطئه جدید عربستان سعودی خواهند بود.

وی به دخالت ها و موضع گیری های سفیر پیشین عربستان سعودی در عراق اشاره و عنوان کرد: عربستان سعودی پس از ناکامی در رسیدن به اهداف با استفاده از تنش و آشوب، اکنون به تغییر رویکرد و سفر مسؤولان و چه بسا تعیین سفیر اقدام کرده است؛ هر چند که دولت و مجلس عراق باهوش تر از آن هستند که با چنین سفری خیانت های آل سعود به عراقی ها را فراموش کنند./9456/ب301/ک

ارسال نظرات