۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۸۳۵۲۴
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم:

تداوم راه اهل بیت بر بصیرت و روشنایی قلب می‌افزاید

آیت الله میرباقری گفت: نور امامان نوری است که خاموش نمی شود و ما را در هر شرایط و زمان اعم از تاریکی و روشنی هدایت می کند و اگر از این نور غافل شویم به تباهی و تاریکی خواهیم رسید.
آیت الله سیدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در مراسمی که امشب به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد حضرت علی بن ابیطالب(ع) زاهدان برگزار شد، گفت: کسی که راه خدا و نور الهی را طی کند و در مسیر اهل بیت(ع) گام بردارد در واقع در مسیر امام گام برداشته است.

وی با اشاره به اینکه کفار گمان باطل دارند که بعد از مرگ جنازه تجزیه شده و از بین می‌رود، افزود: در باور مسلمانان اینگونه است که خداوند انسان‌ها را نسبت به هرکاری که کرده اند در قیامت آگاه می کند و در علم الهی حتی ذره ای پنهان نیست و نخواهد بود.

آیت الله میرباقری بیان کرد: اگر مؤمنان به نور ائمه(ع) ایمان بیاورند و در پرتو این نور به پدیده‌ها ایمان داشته باشند به سعادت و خوشبختی خواهند رسید؛ اگر مؤمنی راه امامان را ادامه دهد قلب آنها سرشار از نور و یقین خواهد شد.

وی اذعان داشت: انسانی که محبت اهل بیت را در دل و قلبش داشته باشد قلبش نورانی می‌شود زیرا همه عدالت‌ها با وجود حرکت در مسیر امامان رقم خواهد خورد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تأکید بر همراهی با امام، خاطرنشان کرد: افرادی که در مسیر امام حرکت می کنند به نور امام رسیده و همه عالم برای آنها روشن می شود اما افرادی که از امامان فاصله می گیرند مانند کسانی هستند که در تاریکی شب حرکت می کنند و در تنگنا و حصار دنیا زندان شده اند.

وی بصیرت و روشنایی قلب را از مهمترین علل ادامه دادن راه اهل بیت(ع) در دنیا دانست و تصریح کرد: نور امامان نوری است که خاموش نمی شود و ما را در هر شرایط و زمان اعم از تاریکی و روشنی هدایت می کند و اگر از این نور غافل شویم به تباهی و تاریکی خواهیم رسید.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه فرصت دنیا کوتاه است و باید برای آخرت خود ذخیره ای داشته باشیم، افزود: انسان های مؤمن با گام برداشتن در مسیر ائمه(ع) به یقین می رسند، افرادی که پیرو خط امامت باشند محتاج کسی نخواهند شد.

وی ابراز داشت: در جامعه امروزی تلاش کنیم که درخط امامت حرکت کنیم چرا که ائمه(ع) سرچشمه طهارت و شکوفایی هستند؛ ولایت امانتی محفوظ است و باید با پیروی از رهبریت حاضر، دشمنان را مأیوس و ناامید کنیم./831/202/ب2

ارسال نظرات