۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۴۸۳۵۱۷
تجمع علمای مسلمان لبنان:

پاره کردن معاهده اسلو از راه های آزادی فلسطین است

علمای شیعه و سنی لبنان، پاره کردن معاهده اسلو و افزایش مبازات مسلحانه را از راه های آزادی فلسطین توصیف کرد.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی با اشاره به توافقی تکفیری ها با صهیونیست ها تصریح کرد: این توافق و هماهنگی به هیچ وجه عجیب نیست. رژیم صهیونیستی که در برهه اخیر بر حجم تهدیدات خود افزوده است از فروپاشی گروه های تکفیری در سوریه و عراق به ستوه آمده و با این تهدیدات می خواهد از رخدادهای سوریه و عراق سهم خواهی کند.

این تجمع افزود: این اقدامات با حمایت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا همراه بوده و حتی از تصمیم درباره تشکیل دو دولت فلسطینی و یهودی نیز دور شده و حتی اجازه تشکیل دولت و شبه دولت به فلسطینیان را نمی دهند.

در ادامه این پیام آمده است: افزایش مقاومت و مبارزه مسلحانه و همچنین عدم پذیرش رژیم صهیونیستی و پاره کردن معاهده اسلو تنها راه در برابر امت اسلامی و عربی به ویژه ملت فلسطین به شمار می آید. ملت فلسطین باید به مقاومت و انتفاضه خود ادامه دهد و امت اسلامی نیز وظیفه دارد با امکانات مختلف از ملت فلسطین حمایت کند.

علمای شیعه و سنی لبنان تجاوز ارتش صهیونیستی به منطقه میس الجبل را محکوم کرده و اظهار داشتند: دولت باید وظیفه خود را در تأمین امنیت شهروندان این منطقه به خوبی انجام دهد و در این راستا از مقاومت ساکنان منطقه تقدیر می کنیم.

آنان با اشاره به حمله تروریستی تکفیری های جبهه النصره به یکی از مراکز دولتی سوریه که به کشته شدن جمعی از نیروهای ارتش منجر شد، تصریح کردند: این اقدام با هدف تحت تاثیر قرار گرفتن نشست ژنو و ارسال پیام به معارضان شرکت کننده در نشست صورت گرفت. اما این مسائل کاملا بی فایده بوده و دولت سوریه بر حاکمیت کامل بر این سرزمین و جلوگیری از انتشار گروه های تروریستی تأکید دارد و اجازه گسترش تروریسم را نمی دهد.

تجمع علمای مسلمان لبنان در بخش پایانی این پیام از پیروزی های بدست آمده از سوی بسیج مردمی عراق در موصل ابراز خرسندی کرد و افزود: امیدوارم روند پاکسازی عراق تسریع یافته و اجازه دخالت آمریکا داده نشود. خبرهای رسیده حاکیست که ارتش آمریکا به حمایت لجستیکی از تروریست ها و بمباران بسیج مردمی می پردازد.

گفتنی است معاهده اسلو، نخستین توافقنامه ای است که میان رژیم صهیونیستی و سازمان آزادیبخش فلسطین در اسلو نروژ برقرار شد، اما امضای این توافقنامه در واشنگتن با حضور بیل کلینتون، رییس جمهوری اسبق آمریکا صورت گرفت. توافقنامه اسلو در چارچوب روند سازش در خاورمیانه که در سال ۱۹۹۱ از اسلو آغاز شده بود، شکل گرفت.

توافقنامه صلح میان سازمان آزادیبخش فلسطین و رژیم صهیونیستی به نحوی تنظیم شده که شرایط برای تثبیت تدریجی سلطه کامل رژیم صهیونیستی بر مناطق تحت اشغالش فراهم شود. در اینتوافقنامه ها در مقابل امتیازات فراوانی که برای رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شد، تعهدات ناچیزی نیز برای این رژیم اشغالگر لحاظ شد که این تعهدات نیز هیچگاه از جانب این رژیم به اجرا در نیامد.

مسائل مختلفی نظیر آزادی اسرای فلسطینی و توقف احداث شهرک های صهیونیست نشین از جمله تعهداتی بوده است که هیچگاه از سوی رژیم صهیونیستی انجام نشد بلکه پس از انعقاد توافقنامه سازش بر شدت سیاست های توسعه طلبانه و سرکوبگرانه این رژیم افزوده شد./980/ب902/د

ارسال نظرات