۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۴۸۳۵۱۶
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهشهر خبر داد؛

برگزاری دومین همایش شعر و مدح فاطمی در بندر ماهشهر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهشهر از برگزاری دومین همایش شعر و مدح فاطمی در بندرماهشهر با سخنرانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خبرداد و گفت: این همایش با هدف ترویج فرهنگ فاطمی برگزار شد.
حجت الاسلام سید علی رضوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهشهر

حجت الاسلام سید علی رضوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، ابراز داشت: شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) در ابعاد گوناگون به‌ عنوان الگو و نمونه‌ کامل زندگی مطرح است و هر بُعدی از زندگی ایشان، تجلی انوار جمال و جلال الهی است.

وی با اشاره به برگزاری دومین همایش شعر و مدح فاطمی در شهر بندر امام خمینی(ره)، ادامه داد: این همایش با هدف ترویج فرهنگ فاطمی، ارتقای سطح علمی و ادبی شاعران، شناسایی استعدادهای جوان در بخش شعر و بیان مناقب حضرت صدیقه کبری(س) برگزار شد.

حجت الاسلام رضوی افزود: این همایش با حضور آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم در مجلس خبـرگان رهبـری، نزار قطری مداح اهل بیت(س) و مردم ولایتمدار شهرستان ماهشهر برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماهشهر با بیان این که پرداختن به لایه‌های پنهان فرهنگ فـاطمی، وظیفه همه شاعـران و مداحان اهل بیت(ع) است، افزود: برگزاری اینگونه همایش ها، نقش بسزایی در ارتقای طبع ادبی شاعران و سطح علمی مداحی مادحین اهل بیت(ع) دارد.

این مقام مسؤول با اشاره به این که سیره زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) برگرفته از رفتار پیامبراکرم(ص) است و بنابراین شعر فاطمی باید از شأن و منزلت بالایی برخوردار باشد، گفت: با بررسی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) می توان تحول فرهنگی و جنبش مذهبی در جامعه ایجاد کرد تا نسل های آینده از این حضرت تأسی بگیرند.

وی با بیان این که حضور فعال اقشار گوناگون در برنامه های ایام فاطمیه جلوه ای از ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه و فرصتی برای شناخت و بازشناسی معارف بی بدیل اهل بیت(ع) است، گفت: این ایام فرصت انتقال معارف دینی از طریق مبلغ های خواهر و برادر و شناخت بیشتر ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) است.

حجت‌الاسلام رضوی با اشاره به حضور فعال تشکل های دینی و مردمی در ایام فاطمیه، ادمه داد: در دهه اول فاطمیه مجالس سخنرانی و سوگواری در سطح شهرستان برگزار شد و در دهه دوم فاطمیه نیز برنامه های عزاداری با گستـره بیشتری در سطح شهرستان و بخش های تابعه بندر ماهشهر اجرا می شود.

برگزاری جلسات گفتمان دینی با محوریت آسیب های اجتماعی

وی از برگزاری گفتمان دینی با موضوع آسیب های اجتماعی در دبیرستان پسرانه آیت الله طالقانی ماهشهر خبرداد و افزود: هدف از برگزاری این گفتمان، شناخت و آگاهی بیشتر پیرامون آسیب های اجتماعی، پاسخگویی به شبهات و سؤالات دانش‌آموزان در زمینه مسائل اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی و مقابله با تهاجم فرهنگی است.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به این که گفتمان دینی با محوریت آسیب های اجتماعی با سخنرانی حجت الاسلام هاشمی، امام جمعه شهرک طالقانی برگزار شد، افزود: در این گفتمان دینی توطئه های شیطنت آمیز دشمن و ضرورت شناسایی آسیب های اجتماعی با توجه به دستورات قرآن مطرح شد./9453/302/ب2

ارسال نظرات