۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۴۸۳۵۱۵
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

عالمان در میان مسلمانان وحدت و همدلی را ایجاد کنند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: عالمان باید در میان مسلمانان وحدت و همدلی را ایجاد کنند و در جامعه سبب خیر و نیکی شوند.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوسف، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امشب در مراسم شهرستان خوسف و سالروز ارتحال آیت الله مهدی عبادی، امام جمعه فقید مشهد، اظهار داشت: در باطن آیت الله عبادی خداباوری و مردم داری وجود داشت و وی عالم عامل بود.

وی با بیان اینکه آیت الله عبادی در راه خدا و در مسیر انقلاب و اسلام دو پاره تن خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده بود، گفت: وی یکی از عالمان دینی برجسته بود، عالمان دینی در جامعه باید با عمل کردن به دانش خود کانون خیر و صلاح را در جامعه به وجود بیاورند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان یکی از ویژگی های آیت الله عبادی را تواضع و فروتنی دانست و افزود: عالمان دینی در جهان به عنوان جانشین پیامبر در میان مردم هستند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه باید فروتنی و افتادگی در شیوه رفتار و گفتار عالمان دیده شود، تصریح کرد: عالمان دینی باید از زندگی دنیوی دوری کنند و فروتنی و تواضع در وجود وی موج بزند.

وی ادامه داد: آیت الله عبادی بخشی از خدمت خود را در سیستان و بلوچستان گذراند و تنها یک منزل مستاجری داشت و در آنجا زندگی می کرد اما امروزه  برخی از روحانیون برای خدمت در بعضی از مناطق به فکر مسکن و خودرو هستند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: عالمان باید در میان مسلمانان وحدت و همدلی را ایجاد کنند و در جامعه سبب خیر و نیکی شوند.

آیت الله سلیمانی اظهار کرد: عالمی که اسیر دنیا و مادیات باشد مانند یک بیمار است و یک فرد بیمار به هیچ عنوان نمی تواند معالجه کننده مردم باشد، لذا عالمی که زاهد است نمی تواند چشم به مادیات داشته باشد.

وی با بیان اینکه آیت الله عبادی زندگی بدون تجمل گرایی و مادیات داشت، افزود: مادیات انسان را از رسیدن به راه حقیقی و رسیدن به کمال و سعادت بازمی دارد از این رو زندگی آیت الله عبادی باید سرمشق انسان های پاک نیت قرار بگیرد.

گفتنی است، هفتم اسفندماه سالروز ارتحال آیت الله مهدی عبادی به عنوان روز خوسف نام گذاری شده است./880/202/ب2

ارسال نظرات