۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۸۳۵۱۴
استاد حوزه علمیه قم:

زهرای مرضیه مشکاتی است که از نبوت و امامت محافظت می‌کند

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به مثل حضرت زهرا(س) به مشکات عظیم در قرآن کریم، گفت: حضرت صدیقه طاهره(س) در سوره نور به مشکات تشبیه شده است که همان نور خداوند متعال است.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم امشب در مسجد زینبیه قزوین با اشاره به محوریت مهم فاطمیه برای رخدادهای تاریخی، گفت: فاطمیه محور سه رخداد مهمی است که خداوند متعال در تقدیر هدایت بشر قرار داده است؛ غدیر و ولایت امیرمؤمنان(ع)، کربلا و شهادت سید و سالار شهیدان و ظهور منجی عالم بشریت و تشکیل دولت فاطمی.

وی در ادامه با اشاره به اینکه محوریت فاطمیه برای این امور از برکات وجودی حضرت زهرا(س) است، افزود: در مورد حادثه غدیر مدافع اصلی امر ولایت صدیقه طاهره است همان شخصیتی که مشت گره کرده نفاق و دورویی دشمنان صدر اسلام تا قیامت از هم باز کرد در جریان کربلا عزادار اصلی عاشورای حسین بن علی زهرای مرضیه است و در واقعه ظهور دولتی که قرار است تشکیل شود دولت دختر پیامبر است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به مثل حضرت زهرا(س) به مشکات عظیم در قرآن کریم، اظهار کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) در سوره نور به مشکات تشبیه شده است که همان نور خداوند متعال است در این چراغ دان نوری روشن است که درون شیشه قرار دارد این چراغ دان صدیقه طاهره است، آن نور حضرت محمد(ص) و آن شیشه امیرمؤمنان(ع) است، چراغ دان هم از نور و هم از شیشه محافظت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش خداوند متعال به رسول گرامی اسلام پیرامون مقام شامخ حضرت زهرا مرضیه(س)، ابراز کرد: خداوند در خطاب به رسول خود می‌فرماید ای رسول ما اگر فاطمه‌(س) نبود تو و علی محافظ و مراقبی نداشتید نه نبوت و رسالت تو حفظ می‌شد و نه ولایت و امامت امیرمؤمنان(ع) مورد محافظت قرار می‌گرفت.

حجت الاسلام حسینی قمی در ادامه با اشاره به القاب و نام‌های حضرت زهرا(‌س)، تصریح کرد: صدیقه طاهره(س) بیش از سیصد و پنجاه لقب و کنیه دارد که تمامی آنها حاوی معانی و مفاهیم بلند عرفانی است، در این میان تنها نه اسم است که میان آن حضرت و خداوند متعال است که خداوند آن بزرگوار را به این نام‌ها مورد خطاب قرار می‌دهد که مهمترین آنها برزخ میان نبوت و ولایت است.

وی در پایان گفت : اگر انسان بخواهد میزان ارتباط خود را با غدیر و کربلا و ظهور مورد تحلیل و بررسی قرار دهد باید ببیند ارتباطش با صدیقه طاهره(س) در چه حد و حدودی است، هر قدر در این ارتباط به رشد و تعالی رسیده باشد و توسلش بیشتر و بالاتر باشد به همان میزان در ارتباط خود با غدیر و کربلا و ظهور موفق‌تر خواهد بود./873/202/ب2

ارسال نظرات