۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۸۳۵۰۹
در قالب طرح سوگواره یاس نبوی صورت گرفت؛

اعزام 30 مبلغ دینی به بقاع متبرکه استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان این که طرح سوگواره «یاس نبوی» در 25 بقعه متبرکه شاخص این استان برگزار می شود، گفت: در قالب طرح سوگواره «یاس نبوی» 30 مبلغ دینی به بقاع متبرکه استان اعزام شده است.
سوگواره یاس نبوی

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تسلیت ایام دهه دوم فاطمیه، از اجرای طرح سوگواره «یاس نبوی» در بقاع متبرکه این استان خبر داد و افزود: این طرح از 6 اسفندماه آغاز شده است و تا 13 اسفندماه نیز ادامه دارد.

وی با بیان این که طرح سوگواره «یاس نبوی» در 25 بقعه متبرکه شاخص استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود، تصریح کرد: همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س) در این بقاع متبرکه ویژه برنامه ای از ساعت 10 صبح با قرائت خطبه فدکیه برگزار می شود.

حجت الاسلام عزیزی با تأکید بر این که برگزاری مراسم سخنرانی، روضه خوانی و نوحه سرایی از مهم ترین برنامه های روز شهادت حضرت زهرا(س) در بقاع متبرکه این استان است، گفت: روز شهادت حضرت زهرا(س) از ساعت 15 نیز مراسم «رهروان یاس نبوی» ویژه بانوان در بقاع متبرکه شاخص برگزار می شود.

وی برپایی خیمه های معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان را یکی دیگر از ویژه برنامه های طرح سوگواره «یاس نبوی» عنوان کرد و افزود: برگزاری کلاس های مشاوره، پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی، پاسخگویی به امور خانواده و اخلاقی محور برنامه های خیمه های معرفت قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که سعی شده است که در خیمه های معرفت برپا شده در بقاع متبرکه از مبلغان دینی کارآزموده و متخصص استفاده شود، ابراز داشت: در قالب طرح سوگواره «یاس نبوی» 30 مبلغ دینی به بقاع متبرکه استان اعزام شده است.

 این مقام مسؤول با اشاره به این که طبق تفاهم نامه ای که با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان صورت گرفته است، اعزام طلاب خواهر به بقاع متبرکه در هر شهرستان از سوی حوزه علمیه آن شهرستان صورت می گیرد، گفت: در شهرکرد 10 مبلغه دینی به بقاع متبرکه با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان اعزام شده است.

وی در ادامه با بیان این که حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) نقش محوری و اساسی در حراست و پاسداری از دین نوپای اسلام داشت، گفت: حضرت فاطمه(س) روح بزرگ و بی نظیری داشتند و گواه آن تربیت امامان معصومی چون امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) در پاسداری از ولایت حضرت علی(ع) تا پای جان پیش رفت و ما نیز باید با درس گرفتن از این بانوی بزرگ اسلام پشتیبان ولایت فقیه باشیم./9457/302/ب2

ارسال نظرات