۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۸۳۵۰۵
کارشناس امور دینی:

خداوند متعال استجابت دعا را در روزی حلال قرار داده است

کارشناس امور دینی با اشاره به اهمیت لقمه حلال در زندگی، گفت: خداوند متعال استجابت دعا را در روزی حلال قرار داده در حالی که مردم در سر و صدا جست و جویش می کنند.
تاثیر لقمه حلال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی اکبر غفوری نسب کارشناس امور دینی امشب در مسجد سید الشهداء کرمان در جمع عزادارن فاطمی، اظهار داشت: خداوندبه حضرت موسی (ع) فرمود من علم خود را در گرسنگی قرار داده ام در حالی که مردم تصور می کنند هرچه امکاناتشان بیشتر باشد برای تحصیل علم موفق تر خواهند بود.

وی بیان داشت: کسی که به راحتی به امری دسترسی یابد به همان راحتی نیز آن را از دست می دهد البته دقت داشته باشید که علم با سواد بسیار فرق دارد بنابراین والدین به دنبال فراهم کردن هر رفاهی برای تحصیلات و زندگی فرزند نباشند بلکه تلاش کنند او را با حقایق مسائل آشنا کنند.

حجت الاسلام غفوری نسب عنوان داشت: امام حسین(ع) به شمر در هنگامی که در گودال قتلگاه روی سینه ایشان نشسته بود فرمود: آیا میدانی روی سینه چه کسی نشسته ای؟ و شمر ملعون پاسخ داد: بله من تو را از همه بهتر می شناسم در حالی که شناخت حقیقی چیزی غیر از این است.

وی ادامه داد: قرآن می گوید: برخی بعد از فهم مطلب، گمراه شدند از این رو باید دقت کنیم که حقیقت علم به راحتی کسب و حفظ نمی شود به همین سبب افرادی همچون سلمان که حقیقت علم به اهل بیت (ع) و ولایت را درک کرده است، حتی میل شخصی خود را مطابق میل امام علی (ع) قرار می دهد.

این کارشناس دینی تاکید کرد: باید تلاش کنیم که فرزندانمان در کنار درس خواندنشان به دنبال علم حقیقی باشند از این رو سعی کنیم با شرکت دادن آنان در مجالس اهل بیت (ع) آنان را نسبت به علم آگاه سازیم زیرا مجالس اهل بیت (ع) نورانیت قلب را می افزاید و زنگار از آن می زداید.

حجت الاسلام غفوری نسب در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به اهمیت لقمه حلال در زندگی، ابراز داشت: خداوند متعال استجابت دعا را در روزی حلال قرار داده در حالی که مردم در سر و صدا جستجویش می کنند بنابراین توجه کنیم که لقمه های زندگی ما تا چه میزان حلال است؟

وی  اشاره کرد: برخی با کم کاری در کار خود، فکر می کنند زرنگی کردند و در پایان ماه حقوق کامل گرفتند در حالی که همین مسائل لقمه را حرام کرده و فرزندان را فاسد می کند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص)، مال حلال را همراه با حساب و مال حرام را همراه با عقاب دانست و تصریح کرد: متاسفانه کسب حرام در جامعه امروز ما، آسان تر لقمه حلال است چنانکه به اسم بانکداری اسلامی لقمه شبهه ناک وارد زندگی هایمان کردند و ما نیز استفاده کردیم.

 حجت الاسلام غفوری نسب افزود: توجه کنیم که چرا با وجود زیاد بودن خمیه عزاداری اهل بیت(ع) در ایام محرم و فاطمیه، باز آن نتیجه مطلوب را در جامعه مشاهده نمی کنیم؟ آیا می شود همه چیز را به کم کاری روحانیت و علماء ربط داد؟ و آیا رواج این فساد و فحشا از لقمه حرام نیست؟

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه لقمه حرام حتی نسل های آینده را فاسد می کند، خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: اگر می خواهید پس از مرگتان دستتان از دنیا کوتاه نشود و از آن توشه کسب کنید یا علمی بعد از خود باقی بگذارید که دیگران از آن بهره مند شوند و یا مسجدی بنا کنید و یا فرزند صالحی تحویل جامعه دهید پس بدانیم که لقمه حرام مانع از تربیت فرزند صالح است و گمراهی و ضلالت به دنبال دارد چنانچه امام حسین (ع) در روز عاشورا خطاب به سپاه دشمن فرمودند: عدم تاثیر سخن من در دل شما به جهت پرشدن شکمهایتان از حرام است./9703/202/ب2

 

ارسال نظرات