۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۴۸۳۴۹۸
امام جمعه موقت ورامین:

تبلیغ معارف فاطمی از مهمترین وظایف طلاب خواهر است

امام جمعه موقت شهرستان ورامین تبلیغ معارف فاطمی را یکی از مهمترین وظایف طلاب بیان کرد و گفت: عملکرد طلاب باید سبب تحول آنان شود، در این صورت می‌توانند جامعه را متحول کنند.
حجت الاسلام محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام محسن محمودی، امام جمعه موقت شهرستان ورامین امروز در مراسمی که به مناسبت سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، گفت: خواهران طلبه سرمایه‎های انقلاب اسلامی در مسیر رسیدن به اهداف اعتقادی و اخلاقی جامعه به شمار می‌روند.

وی افزود: ایام‌ها و مناسبت‌هایی همچون فاطمیه، غدیر، عاشورا، رجب، شعبان و ماه رمضان از ابزارهایی مهم در جهت خودسازی و دگرسازی بشر محسوب می‌شوند، لازم است طلاب در آن ایام نهایت بهره و استفاده را از نظر فردی و اجتماعی حاصل کنند.

حجتالاسلام محمودی تبلیغ معارف فاطمی را یکی از مهمترین وظایف طلاب بیان کرد و گفت: طلاب خواهر با تبیین و عمل به معارف فاطمی نقش ارزنده و تأثیرگذاری در جامعه دارند.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین در تبیین اینکه انسان زمانی سخنش اثرگذار است که خودش عامل به آن باشد، عنوان کرد: مهمترین رسالت طلاب عمل به اوامر و نواهی الهی است بنابراین عملکرد انسان باید در نهاد او انقلاب و تحولی عظیم ایجاد کند در این صورت است که یک طلبه می‌تواند در جامعه تغییر و تحول ایجاد کند.

وی عامل گرفتاری‌های بشر را خود بشر بیان کرد و گفت: انسان باید به جایگاه و وظیفه‌ای که در عالم خلقت دارد آگاه باشد و بر مبنی آن عمل کند تا مبادا با انجام افعال نادرست به توجیه آن بپردازد.

حجتالاسلام محمودی با بیان اینکه برخی سیاست را حقه و نیرنگ معنا می‌کنند، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «برخی از واژه‌ها مانند سیاست و آزادی مظلوم واقع شده‌اند؛ برخی نام آزادی را به بند کشیدند و آزادی را با تعابیری همچون لاقیدی، ولنگاری و هرزگی تعریف کردند در حالی که آزادی در چهار چوب بندگی الهی محقق می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز برخی در میدان سیاست با شعار آزادی مبلغ بی‌بندوباری شده‌اند، شیطان با زینت دادن گناه انسان را از مسیر الهی خارج و در مسیر باطل قرار می‌دهد./813/202/ب2

ارسال نظرات