۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۴۸۳۴۹۳
حجت الاسلام والمسلمین غفوری:

رویکرد مدرسه محوری شعار حوزه‌های علمیه کشور شده است

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها گفت: رویکرد مدرسه محوری که در حوزه علمیه تهران مطرح شد امروز تبدیل به یک شعار در حوزه های علمیه سراسر کشور شده است.
حجت الاسلام غفوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه استان تهران که عصر امروز شنبه در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: خدا را شاکر هستم که کار حوزه علمیه تهران تا حدودی که پیش رفت شاهد خوشالی رهبر معظم انقلاب بوده ایم و روند پیشرفت حوزه مورد رضایت ایشان بوده است.

وی افزود: اینک تهران پایتخت کشور و دروازه بسیاری از مطالب است، حوزه تهران در عرصه بین الملل می‌تواند نقش موثری داشته باشد، افرادی که جذب حوزه تهران می شوند از ابتدا دارای یک سطح بالاتری هستند و تجارب متعددی را کسب کرده اند که بعدها می شود از میان آنها انتظار داشت مسؤولیت های نظام را برعهده گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه فضا برای کار فراهم است، اظهار داشت: بنده به حوزه تهران به دلیل حضور مدیر متدین و با تجربه و فاضل جناب حجت الاسلام رحیمی صادق تبریک می گویم. امروز تحت اشراف آیت الله اعرافی فضای مناسبی برای پیشرفت ایجاد شده است، نقش تهران در این باره مهم و قابل تامل است.

وی ادامه داد: بنده در زمانی که مسؤولیت تهران را پذیرفتم اشاره داشتم که رویکرد مدرسه محوری است و امروز این مطلب تبدیل به یک شعار در حوزه های علمیه سراسر کشور شده است، اصل کار در مدارس علمیه است، در ستاد و شورای استان جز پشتیبانی و برنامه ریزی و نظارت کار دیگری نداریم و اصل کار تربیت و تعلم در مدارس است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری افزود: طرح رتبه بندی مدارس در دست کار است به نحوی که مدارسی که دارای رتبه برتر باشند دارای اختیارات بیشتری خواهند بود به نحوی که مرکز کار زیادی دیگر با آنان نخواهد داشت و فقط کار نظارت را انجام می دهد. امیدوارم تمام مدارس تهران حائز رتبه برتر باشند./202/811/ب1

ارسال نظرات