۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۸۳۴۹۲
کارشناس مسائل دینی:

طلاب مطالعه آثار اندیشمندان بزرگ را فراموش نکنند

حجت الاسلام عالم زاده با بیان این که مطالعه آثار اندیشمندان بزرگ یکی از راه های موفقیت در طلبگی است، گفت: مطالعه آثار اندیشمندان بزرگ راه شناخت دین را کوتاه تر می کند.
عالم زاده نوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درقم حجت الاسلام  محمد عالم زاده کارشناس مسائل دینی امروز در مدرسه علوی قم، گفت: علومی که در حوزه یک طلبه می خواند، استفاده صحیح از آیات و روایت را یاد می دهد تا بتواند دین را یاد گیرد.

وی افزود: با توجه به برنامه های حوزه علمیه از جهت آموزش قرار دادن و یاد دادن تمام آیات و روایت در برنامه حوزه امکان ندارد که در این صورت طلبه برای یادگیری علوم دینی نیاز به راه کوتاه تری دارد.

حجت الاسلام عالم زاده با بیان این که طلاب روش یادگیری قرآن و روایات را بفهمند، بیان داشت: طلاب زمانی می توانند یک عالم دینی خوبی در جامعه شوند که با منابع دین آشنا شوند.

وی ابراز داشت: کار برای یک طلبه در جامعه زیاد بوده و طلاب فکر نکنند که آخوند باید در جامعه چکار کند بلکه باید از طلبه از پایه های اول هدف خود را شناخته و طبق هدف خود درس بخواند.

استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که طلاب بدانند اصلا فرصتی برای لغو و لهو ندارند، اظهار داشت: طلبه باید سبک زندگی خود را برای مطالعه برنامه ریزی کند و بداند که با افراد عموم جامعه فرق دارد زیرا کار اصلی او خواندن و تحقیق است تا یک طلبه موفق در جامعه شود.

وی ادامه داد: یکی از موفقیت های رهبر انقلاب در زندگی خود این است که سبک زندگی خوبی را برای خود بوجود آورد و توانست زندگی خود را با طلبگی خود برنامه ریزی کند.

طلاب با بزرگان دین انس بگیرند

کارشناس مسائل دینی با بیان این که مطالعه آثار اندیشمندان بزرگ یکی از راه های موفقیت در طلبگی است، بیان داشت: طلبه باید در زندگی خود وقتی را برای مطالعه آثار گذشتگان داشته باشد و یکی از چیزهایی که راه شناخت دین را کوتاه تر می کند، مطالعه آثار اندیشمندان بزرگ است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر بخواهیم آدم بزرگی در جامعه باشیم باید با بزرگان دین انس داشته باشیم و اگر با آدم های کوچک رفت و آمد داشته باشیم در نتیجه زود احساس بزرگی می کنیم که این اول بدبختی انسان ها شمرده می شود.

وی با اشاره به این که ایمان دینی سبب رشد و نشاط در زندگی می شود، خاطرنشان کرد: ایمان باید در عمل نشان داده شود و ایمانی که در باطن افراد شکل بگیرد و صرفا امری باطنی شمرده شود، نمی تواند سبب نشاط در زندگی شود.

حجت الاسلام عالم زاده بیان داشت: در فرهنگ اسلامی تقریبا چیزی به نام اخلاق نداریم و تمام چیزهایی که به عنوان اخلاق در جامعه و در افراد شکل گرفته، همگی امتدد ایمان و جلوه توحید است.

وی در پایان گفت: ارتباط مستقیم با منابع دینی و استفاده از فراورده های علمای بزرگ سبب موفقیت طلاب در حوزه های علمیه می شود و می توانند در آینده برای جامعه مفید باشند./9707/پ202/ی

ارسال نظرات