۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۴۸۳۴۸۸

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برگزاری نشست اخلاق و رسانه در خراسان شمالی، تشییع پیکر پاک سه شهید گمنام در استان و برگزاری رقابت‌های ورزشی طلاب خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محسن زاهد احمدی، مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی از برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق رسانه‌ای در استان با حضور اعضای این سازمان، در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌ جمعه بجنورد خبر داد و اظهار داشت: دوره اخلاق رسانه‌ای در استان صبح یکشنبه، هشتم اسفندماه با حضور اعضای بسیج رسانه برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری دوره‌های اخلاق رسانه‌ای از برنامه‌های سازمان بسیج رسانه است که در این راستا نخستین نشست در قالب دوره آموزشی در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بجنورد برگزار می‌شود.

زاهداحمدی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال آینده هم چندین دوره نشست با محوریت اخلاق رسانه‌ای برای استفاده اعضای این سازمان برگزار خواهد شد، گفت: تلاش می‌شود تا این دوره‌ها دست‌کم هر فصل یک‌بار برای اعضای بسیج رسانه استان برگزار شود.

تشییع پیکر پاک 3 شهید گمنام در خراسان‌ شمالی

سرهنگ پاسدار احیا محمد امیری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ شمالی از تشییع پیکر پاک سه شهید گمنام در استان خبر داد و اظهار کرد: همزمان با دهه دوم فاطمیه سه شهید گمنام از سمت مشهد مقدس به این استان وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه آیین استقبال از این شهدای گمنام در شهرستان‌های فاروج و شیروان برگزار می‌شود، ادامه داد: مراسم استقبال از پیکر مطهر شهدا در بجنورد، مرکز استان یازدهم اسفندماه برگزار شده و آیین تشییع هم دوازدهم اسفند، همزمان با روز شهادت فاطمه مرضیه (س) برگزار می‌شود.

امیری با اشاره به اینکه دو شهید گمنام در شهر درق و یک شهید هم در ستاد فرماندهی ناجا در مرکز استان به خاک سپرده خواهد شد، افزود: هنوز جزئیات محل شهادت این شهدا و مسیر استقبال و تشییع در مرکز استان مشخص نیست.

رقابت طلاب خراسان شمالی در مسابقات ورزشی

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسؤول اجرایی جشنواره ورزشی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مسابقات ورزشی طلاب مدارس علمیه خراسان شمالی طی دو روز پنجشنبه و جمعه در محل سالن دانشگاه دولتی بجنورد برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های فوتسال و والیبال طی دو روز به‌صورت فشرده در دو گروه سه تیمی برگزار شد و از هر گروه 2 تیم به مرحله بعد صعود کردند که به‌صورت ضربدری، فینال و رده‌بندی انجام و به تیم‌های اول تا سوم هدایایی اهدا شد.

حجت‌الاسلام سعادتی ادامه داد: مسابقات در رشته‌های ورزشی دو و میدانی نیز در دو بخش سرعت و استقامت و تنیس روی میز برگزار شد و از نفرات اول تا سوم تقدیر شد.

88 هزار نفر در خراسان شمالی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیشترین آمار نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد استان در شهرستان بجنورد و شیروان سکونت دارند، اظهار کرد: اسفراین نیز به‌عنوان سومین شهرستان استان دارای بیشترین خانواده نیازمند است.

وی افزود: بجنورد با حدود ۱۷ هزار نفر، شیروان با ۱۲ هزار و ۲۷۶ و اسفراین با هفت هزار و ۲۰۰ نفر بیشترین آمار خانواده‌های مددجو را در بردارد، ضمن اینکه بیشترین نیازهای این اقشار معیشتی است.

اهرابی اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۵۸ هزار نفر به‌صورت دائمی و همچنین ۳۰ هزار نفر اقشار آسیب‌پذیر نیز به شکل موردی از کمیته امداد خدمات دریافت می‌کنند./303/9314/ب1

ارسال نظرات