۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۸۳۴۸۶

چند خبر کوتاه از استان کرمان

پایان بازرسی و ارزیابی عملکردبرنامه های سال 95 اوقاف کرمان، وقف منزل میلیاردی در بم برای فعالیتهای قرآنی، وقف منزل مسکونی در بردسیر برای امور عام المنفعه و باغ میلیاردی در راور وقف امامزاده شد، از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، با حضور کارشناسان و بازرسان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ارزیابی و نظارت ستادی برنامه های سال جاری اوقاف کرمان به پایان رسید.

بر اساس این گزارش این دوره بازرسی ها هر ساله در جهت ارزیابی برنامه های اجرایی سازمان اوقاف از سوی ادارات کل استانها انجام می شود و به مدت 3 روز عملکرد برنامه های امسال این اداره از سوی تیم اداره کل اوقاف گیلان مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت.

این ارزیابی عملکرد درحوزه های مختلف حراست، بازرسی، روابط عمومی، اداره تحقیقات، معاونت توسعه و پشتیبانی، امور فرهنگی و اجتماعی، بهروری اقتصادی و فناوری اطلاعات صورت گرفت.

گفتنی است، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در ارزیابی سالانه برنامه های سازمان اوقاف علاوه بر قرار گرفتن در طیف الف ادارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیش از این نیز طی سالهای 90 تا 94 به عنوان اداره کل برتر در میان همه ادارت اوقاف سراسر کشورقرار دارد.

وقف منزل میلیاردی در بم وقف برای فعالیتهای قرآنی

حجت الاسلام مهدی امیری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم، با اشاره به جزئیات مورد وقف جدید در شهرستان بم، گفت: هفتمین وقف امسال این شهرستان به صورت مشارکتی از سوی سه تن از خیرین نیکوکار ثبت شد.

وی افزود : خیرین گرانقدر مولود قدیمی، حمزه کلایی،معصومه یاسینی رادو سید حسن علی پرویز در اقدامی خداپسندانه سهم مشاع خود از یک منزل مسکونی را جهت فعالیتهای قرآنی در شهر بم وقف کردند.

حجت الاسلام امیری افزود: این ملک بایکصد و 50 متر مربع مساحت مبلغ یک میلیارد ریال ارزش دارد و موقعیت ملک با توجه به امکانات و تجهیزات لازم واقفین را برآن داشته که علاوه بر فعالیتهای قرآنی، امور خیریه و فرهنگی نیزاز جمله دیگر نیات اجرایی این موقوفه باشد.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان بم وقف مشارکتی را از جمله وقف های مهمی دانست که افراد بصورت جمعی و با اهداف امورخیر خواهانه در اجر یک کار ماندگار خود را سهیم می کنند.

وقف منزل مسکونی در بردسیر برای امور عام المنفعه

 حجت الاسلام حمید رضا حسین رضایی سرپرست اداره اوقاف بردسیر با اعلام این خبر گفت: ششمین وقف امسال این شهرستان با ثبت منزل مسکونی جهت امور منفعتی وقف شد.

وی افزود: این وقف بنام واقف گرانقدر "درویش منصوری " ثبت شد که شامل یک باب منزل مسکونی با امکانات لازم به مساحت 275 متر مربع است و واقف نیت و هدف خود را از این اقدام نیک و ماندگار امور عام المنفعه و خیرات و مبرات قرار داده است.

حجت الاسلام حسین رضایی ارزش ملک را مبلغ 2 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در متن وقف نامه نحوه استفاده و اجرای نیت پس از حیات واقف با تولیت اداره اوقاف شهرستان است.

باغ میلیاردی در راور وقف امامزاده شد

منصور هدایتی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان راور از ثبت مورد وقف جدیدی بر آستان امامزاده محمد عابد (ع) این شهرستان خبر داد.

وی افزود: بانوی گرانقدر " مطهره آبادی خواه" باغ مشجر درختان پسته خود را با نیت امور مخارج و هزینه های جاری آستان امامزاده محمد (ع) روستاه ده علی وقف کرد

هدایتی ارزش این ملک را مبلغ یک میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: این باغ 2500 متر مربع مساحت دارد و واقف نیز در تکمیل اقدام نیک خود در متن وقف نامه سهم خود را از یک حلقه چاه کشاورزی که شامل 42 دقیقه سهم آب بر مدار 13 روز است جهت آبیاری درختان قرار داده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان راور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری 6 مورد وقف توسط خیرین نیکوکار در این شهرستان ثبت شده است.

گفتنی است، بقعه متبرکه امامزاده محمد عابد (ع) در روستای ده علی یکی از امامزادگان عظیم الشان شهرستان راور است که نسب ایشان با 8 واسطه با امام چهارم شعیان منتهی می شود./9709/303/ب1

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات