۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۸۳۴۸۴
امام جمعه بجنورد:

وحدت امت اسلام تنها راه‌حل مقابله با جریان‌های تكفيری است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش مؤثر وحدت بين امت اسلامي در مقابله با توطئه‌های دشمنان مشترک، گفت: وحدت و همبستگی علما و مردم شيعه و سني تنها راه‌حل مقابله با جریان‌های افراطي و تكفيري است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي، نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از روحانیان استان، با اشاره به برگزاری ششمین همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر» به میزبانی خراسان شمالی، اظهار داشت: حضور علمای شیعه و سني در این همایش‌ها بیانگر وحدت مذاهب اسلامي و عزم جدی آنها برای مقابله با جریان‌های تكفيري نظير داعش است.

وي افزود: این همایش‌ها براى محكوم كردن اقدامات وحشيانه و خطرناك جریان‌های افراطي و تكفيري است که به ‌دور از هرگونه وجدان و انسانيت با انجام عمليات انتحاري اقدام به كشتار مسلمانان بی‌دفاع جهان به‌ویژه مسلمانان كشورهاي سني نشين می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه كرد: اقدامات و جنایت‌های جریان‌های افراطي و تكفيري نظیر گروه داعش بزرگ‌ترین جريان مضر و خطرناك عليه اسلام و مسلمانان بوده و هیچ‌گونه سنخيتي با اسلام و قرآن ندارد.

وي ادامه داد: براي مقابله با اين جریان‌های افراطي و تكفيري نظير داعش وحدت مذاهب و اتحاد علمای شیعه و سنی، تنها راه حل مقابله با این جریان خطرناک محسوب می‌شود.

رييس شوراي استاني حوزه علميه خراسان شمالي تصريح كرد: علماي اسلام بايد با آگاهي بخشي، جهان اسلام را از خطر گروه‌های تكفيري و افراطي آگاه ساخته تا با اتحاد و اقدام به‌موقع مسلمانان جهان ريشه اين جريانات خشكانده شود.

 وي خاطرنشان كرد: علماي اسلام نبايد نسبت به خطرات جریان‌های افراطي و تكفيري بی‌تفاوت بوده و آن را کم‌اهمیت بشمارند؛ چراکه جریان تکفیر جریان تازه تأسیسی نبوده و سابقه‌ تاریخى طولاني در راستاي اسلام‌ستیزی و تخريب دين مبين اسلام دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي افزود: امروزه جریان‌های تكفيري با نقشه‌های از پيش طراحی‌شده استكبار جهاني و سرویس‌های جاسوسي كشورهايي نظير آمريكا، انگليس و اسرایيل تقويت شده است كه بايد علما و روحانيان شيعه و سني با اتحاد و همبستگي خود به مقابله با اين جریان‌ها بپردازند.

امام‌جمعه بجنورد اضافه كرد: وظيفه همه علماي اسلام است تا با روشنگري و بصيرت افزايي خطر تكفير و افراطی‌گری را به همه ملت‌های آزاده جهان معرفي كرده و براي براندازي كامل اين جریان‌ها تلاش كنند.

وي ادامه داد: ضروري است علماي جهان اسلام با اتحاد و يكپارچگي در راستای تحكيم وحدت و مقابله جدي و هماهنگ با خطر تكفير و جریان‌های افراطي حرکت كرده و به اين طريق چهره واقعي اسلام را به جهانيان معرفي كنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین يعقوبي اظهار داشت: علمای اسلام باید با هوشیاری، خطر بزرگ تکفیر و هویت اصلی این گروه را برای مردم تبیین كرده و با ايستادگي در برابر اين گروه‌ها، مسلمانان جهان را از آسیب‌ها و خطرات اين جريان نجات دهند.

نماينده ولي فقيه در انتها با قدردانی از برگزاري همايش «اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر» در استان، تصريح كرد: با برگزاري اين همایش‌ها فرصتي براي همفكري علماي جهان اسلام براي رهايي و نجات مسلمانان جهان از خطر تكفير و جنايات گروه‌های تكفيري فراهم می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات