۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۸۳۴۸۱
معاون بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های تکفیری:

مقابله با جریان‌های تکفیری واجب شرعی است

معاون بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های تکفیری با اشاره به اینکه پدیده تکفیر برای امنیت اسلام و حتی جهان خطرناک است، گفت: مقابله و مواجهه با جریان‌های انحرافی و تکفیری واجب شرعی و رسالت همگانی است.
حجت الاسلام خوشخو

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا خوشخو، امروز در همایش «اتحاد امت اسلام در مقابله با خطر تکفیر» که تحت اشراف آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی و با پیام تصویری این مرجع عالی‌قدر، با حضور علمای شیعه و سنی استان در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: بعد از جریان بیداری اسلامی دشمن به فکر این افتاد که مسیر بیداری اسلامی را منحرف کرده و جریان افراط و تفریط را در جامعه به وجود آورند.

وی اضافه کرد: دشمنان بعد از بیداری اسلامی امت‌های منطقه در راستای منحرف و مختلف کردن مسیر بیداری اسلامی، برای تقویت گروه‌ها و جریان‌های تکفیری وارد عمل شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل و تقویت‌های گروه‌های تکفیری و تروریستی تفرقه‌اندازی و اختلاف‌افکنی در بین امت اسلام بود، افزود: دشمنان از گسترش اسلام و ترویج بیش از پیش آن در دنیا واهمه داشتند به همین دلیل هم از اختلافات موجود در بین امت اسلامی سوءاستفاده کرده و جریان‌های افراطی و تکفیری را به راه انداختند تا چهره اسلام را در اذهان ملت‌های جهان مخدوش کنند.

حجت‌الاسلام خوشخو با اشاره به اینکه این جریان‌ها برای اسلام و جامعه جهانی خطرناک هستند، تصریح کرد: بر این اساس امروز مقابله و مواجهه با جریان‌های انحرافی و تکفیری واجب شرعی و رسالت همگانی است.

وی خاطرنشان کرد: آموزه‌های اسلامی و قرآنی کشتن انسان بی‌گناه را جرم بزرگی دانسته و جزای آن را جهنم عنوان می‌کند؛ اما امروز جریان‌های تکفیری و افراطی در حالی که ادعای اسلام و مسلمانی دارند، هزاران انسان بی‌گناه را به فجیع‌ترین وجه ممکن به قتل می‌رسند که این موضوع نشان می‌دهد گروه‌های تکفیری هیچ بویی از اسلام و قرآن نبرده‌اند.

حجت‌الاسلام خوشخو تصریح کرد: بزرگ‌ترین خطر جریان‌های تکفیری این است که چهره اسلام را خشن و قبیح نشان داده و به رواج اسلام‌هراسی کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که اسلام دین محبت، رحمت و مهربانی بوده و آموزه‌های قرآنی هم مردم را به مهربانی و عطوفت نسبت به یکدیگر سفارش کرده است.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های این دبیرخانه، اظهار کرد: دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری از سال 92 با ریاست آیت‌الله مکارم شیرازی و با شوراهای مختلف رسماً کار خود را شروع کرد.

وی یادآور شد: درواقع در کنگره جهانی مقابله با خطرات تکفیری که با شرکت 350 مهمان غالباً اهل سنت از 82 کشور جهان و صدها مهمان داخلی برگزار شد، در بیانیه پایانی پیشنهاد شد با توجه به نیاز روز و شرایط زمان لازم است دبیرخانه مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری دائمی شود که شد.

وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری دو کنگره جهانی مقابله با خطرات تکفیر در قم، در استان‌های تلفیقی همایش‌های مختلف با همین موضوع برگزار می‌شود، افزود: از آن زمان نشست‌ها و همایش‌های مختلف در استان‌های مختلف در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام خوشخو با بیان اینکه در این راستا برگزاری سلسله نشست‌ها و همایش‌های خارجی را در پیش رو داریم، اظهار کرد: بر اساس برنامه نخستین همایش خارج از کشور اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر به‌زودی در هندوستان برگزار شده و پس از آن در پاکستان و اندونزی برگزار می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات