۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۸۳۴۶۹
امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی:

دلارهای نفتی حکام مرتجع منطقه صرف جنایت در یمن و سوریه می‌شود

امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی گفت: حکام مرتجع منطقه دلارهای نفتی خود را صرف خرید تسلیحات از کشورهای غربی و ریختن آن بر سر مردم بی‌گناه یمن و سوریه می‌کنند.
آخوند صمدی

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آخوند رحیم‌بردی صمدی، امام جمعه اهل سنت شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی امروز در همایش «اتحاد امت اسلام در مقابله با خطر تکفیر» که تحت اشراف آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی و با پیام تصویری این مرجع عالی‌قدر، با حضور علمای شیعه و سنی استان در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در ایران شیعه و سنی و اقوام مختلف در کنار با صفا و صمیمیت زندگی می‌کنند؛ اما دشمنان نمی‌توانند این وحدت را تحمل کنند.

وی افزود: با وجود وحدت کم‌نظیر ملت ایران، می‌بینیم آمریکا و انگلیس و امپریالیسم جهانی برنامه‌هایی برای جامعه مسلمانان خاورمیانه تنظیم کرده، منطقه را به آشوب کشیده و مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند.

آخوند صمدی که عضو شورای فتاوای اهل سنت استان خراسان شمالی است، تصریح کرد: غربی‌ها انبارهای اسلحه خود را خالی کرده و آنها را به مسلمانان می‌فروشند و از آن طرف برخی از کشورهای مسلمان هم بدون عاقبت‌اندیشی دلارهای نفتی خود را برای خرید اسلحه اسقاطی هزینه می‌کنند.

وی با طرح این سؤال که در کجای تاریخ سابقه دارد دل آمریکا و انگلیس به حال مردم مسلمان بسوزد، ادامه داد: دشمنان اسلحه می‌سازند و سردمداران کشورهای مرتجع منطقه هم بدون اندیشیدن به عاقبت کار این سلاح‌ها را می‌خرند تا به روی مردم بی‌پناه سوریه، یمن و فلسطین بریزند.

مدير حوزه علميه اهل سنت حنفيه بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید به حقایق بیندیشیم و فریب ابرقدرت‌ها را نخوریم، تصریح کرد: باید همه ما به ملت، امنیت و پیشرفت خود بیندیشیم و کاری کنیم آنها بدانند ما احمق و نادان نیستیم نه آنکه آمریکا و انگلیس از آن طرف دنیا بلند شده و برای ما کاسه داغ‌تر از آش شوند.

آخوند صمدی با اشاره به اینکه سالیان درازی است که شیعه و سنی در کنار هم برادروار زندگی کرده‌اند، تصریح کرد: ما انسان و مسلمانیم و به فکر برتری نسبت به ادیان و مذاهب دیگر نیستیم.

وی ادامه داد: متأسفانه آمریکا و انگلیس برای مسلمانان مشکلات متعددی را ایجاد کرده و گاهی طالبان و گاه داعش را همانند مهمان ناخوانده بر مسلمانان تحمیل می‌کنند.

آخوند صمدی با طرح این سؤال که در کجای اسلام و قرآن آمده مسلمان، مسلمان دیگری را سر ببرد و با صدای بلند الله‌اکبر بگوید؟ افزود: افرادی که این جنایت‌ها را انجام می‌دهند مسلمان محمدی نیستند بلکه پیرو اسلام آمریکایی و انگلیسی هستند و کاری می‌کنند که اسراییل آسوده بخوابد.

این عالم اهل سنت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر تمامی دول اسلامی از مطامع شخصی خود دست ‌بردارند و دست در دست هم بگذارند، با کمترین هزینه می‌توانند این مشکلات را برطرف کنند.

وی اضافه کرد: وظیفه علمای اسلام این است که افزون بر تلاش در راستای تقویت اتحاد اسلامی، ابعاد گسترده توطئه‌های دشمنان را برای مردم روشن کرده و مطابق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، دشمن‌شناسی را بین جوامع اسلامی گسترش دهند تا عده‌ای خواسته و ناخواسته در دام برادرکشی دشمنان نیفتند.

آخوند صمدی تصریح کرد: نتیجه کم‌توجهی به جریان‌های تکفیری و افراطی، غفلت از دشمن اصلی و درگیر شدن به مشکلات داخلی و درگیری‌های فرقه‌ای خواهد بود.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان این استان زندگی می‌کنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات