۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۸۳۴۶۷
استاد حوزه علمیه همدان مطرح کرد؛

ضرورت مخاطب شناسی در سخنرانی های طلاب

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی در تبلیغ گفت: مخاطب شناسی دارای چند بعد است که از جمله آنها می توان به ابعاد جامعه شناختی، روان شناختی و مردم شناختی اشاره کرد.
منبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام  جعفر رحمانی استاد حوزه علمیه همدان ظهر امروز در کارگاه سخنرانی دینی ویژه متقاضیان تلبس که در حوزه علمیه آخوند همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت سخنوری و سخنرانی اظهار داشت: مخاطب شناسی یکی از مووعات مهم در سخنرانی و سخنوری است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فن خطابه با هدف هدفی جز انتقال پیام و هدایت افراد جامعه به صورت یک طرفه ندارد و باید توجه داشت که باید به نعمت های الهی در سخنرانی ها توجه کنیم.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت توجه به ذکر نعمات الهی اظهار داشت: یک مبلغ موفق کسی است که با ذکر نعمات الهی برای نخاطبان خود، فضا را به گونه ای معنوی کند که مخاطب به سوی معارف الهی متمایل شود.

وی با بیان این که یک مبلغ موفق باید دستورات الهی را با هنر سخنوری به مخاطبان خود انتقال دهد، گفت: نکته مهم در این زمینه این است که مبلغان باید مطالب مناسب را با روشی مناسب به مخاطبان خود انتقال دهند.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی در تبلیغ گفت: مخاطب شناسی دارای چند بعد است که از جمله آنها می توان به ابعاد جامعه شناختی، روان شناختی و مردم شناختی اشاره کرد.

وی با اشاره به روش مبهم گویی در سخنرانی و سخنوری اظهار داشت: یکی از روش های جذب مخاطب مبهم گویی است، به گونه ای که مخاطب با این روش در پای منبر توجه کرده و مطالب را دریافت می کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت ارتباط مطالب با یکدیگر گفت: مطالبی که سخنران در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد باید یکنواخت و به هم پیوسته باشند و در غیر این صورت مخاطب مطلب چندانی را استفاده نمی کند./979/202/ب1

ارسال نظرات