۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۸۳۴۴۱
حکیم:

ایران دشمن کشورهای عربی نیست

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: نگاه به ایران به عنوان دشمن اشتباه است زیرا این کشور دشمن کشورهای عربی نیست.
عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در گفت‎وگو با شبکه خبری اکسترا نیوز با اشاره به علمیات آزادسازی استان موصل خاطرنشان کرد: بسیج مردمی در چند روز گذشته بیش از 230 هزار نفر از ساکنان غربی استان موصل را از چنگال جریان تروریستی داعش آزاد کرده و امکانات اولیه اعم از سکونت و غذا را در اختیار آن‎ها قرار داده است.

وی با انتقاد از سیاه نمایی علیه بسیج مردمی در برخی از رسانه‎های معاند افزود: بسیج مردمی به هیچ مذهب و یا طائفه خاصی اختصاص ندارد بلکه ملت عراق در آن مشارکت می‎کنند.

حجت الاسلام حکیم تصریح کرد: هر گروه و طائفه‎ای امکان دارد دچار خطا و اشتباه شود ولی نباید اشتباهات را پررنگ و بزرگ جلوه دهیم تا مشکلات اجتماعی و تظاهرات‎های خیابانی ایجاد کند.

وی فتوای حضرت آیت الله سیستانی برای دفاع از عراق را بسیار موثر توصیف کرد و بیان داشت: در سال 2014 میلادی بسیج مردمی وجود نداشت و داعش از خلأهای موجود نهایت استفاده را برده و به سادگی اراضی عراق را اشغال کرد. حضرت آیت الله سیستانی با فتوا جهاد کفایی که منجر به تشکیل بسیج مردمی شد، از پیشروی داعش جلوگیری کرد.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق پیرامون طرح آشتی ملی عراق گفت: حزب بعث از نظر قانونی راهی برای بازگشت به حکومت ندارند اما هنوز در منصب‎های دولتی، ارتش و مراکز سیاسی حضور دارند.

وی با اشاره به روابط ایران و عراق خاطرنشان کرد: عراق در زمینه‎های مختلف فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی، گردشگری، مبارزه با تروریسم و حمایت سیاسی با ایران همکاری و روابط دارد.

حجت الاسلام حکیم ادامه داد: ایران دشمن عراق و کشورهای عربی نیست و نگاه به این کشور به عنوان دشمن استراتژیک اشتباه محض است./994/ب902/د

ارسال نظرات