۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۸۳۴۳۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

محدود کردن جریان‌های تکفیری در حوزه فکری رسالت ویژه حوزویان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه متأسفانه گروه‌های تکفیری از نظر فکری و اندیشگی همچنان در حال رشد و نمو هستند، افزود: محدود کردن جریان‌های فکری در حوزه فکری رسالت ویژه حوزویان و علمای شیعه و سنی است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در همایش «اتحاد امت اسلام در مقابله با خطر تکفیر» که تحت اشراف آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی و با پیام تصویری این مرجع عالی‌قدر، با حضور علمای شیعه و سنی استان در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: امروز خطر جریان‌های تکفیری و افراطی مهم‌ترین خطری است که اسلام و مسلمانان را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه تکفیر خطری برای کل مسلمانان اعم از شیعه و سنی و حتی همه بشریت است، افزود: بیشترین آسیب و خساراتی که جریان‌ها و گروه‌های تکفیری به بار آورده‌اند متوجه جامعه اهل سنت بوده و این موضوع نشان‌دهنده این است که برای جریان‌های تکفیری شیعه و سنی تفاوتی نمی‌کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه دشمنان از ابتدا به دنبال فرقه‌گرایی و به راه انداختن جنگ شیعه و سنی بوده و هستند، تصریح کرد: دشمنان مسلمانان را به خود مشغول کرده‌اند تا به اهداف و مطامع شوم خود برسند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه اکنون به برکت روشنگری‌ها و بصیرت‌افزایی‌های صورت گرفته خطر تا حد زیادی رفع شده است، خاطرنشان کرد: با وجود این هنوز باید در این زمینه آگاهی‌بخشی بیشتری به مردم صورت گیرد.

وی با قدردانی از زحمات و خدمات آیت‌الله مکارم شیرازی در مقابله با جریان‌های تکفیری و برملا کردن دست‌های پشت پرده آن، افزود: این اقدامات نقش زیادی در شناخت اهداف اصلی و نیات پلید جریان‌های تکفیری و افراطی داشته است.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر تداوم برگزاری همایش‌ها و برنامه‌هایی با رویکرد و محوریت روشنگری نسبت به جریان‌های تکفیری، خاطرنشان کرد: لازم است کارگاه‌های آموزشی مرتبط با این موضوع با عاملیت حوزه علمیه در بین نوجوانان و جوانان برگزار شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی با بیان اینکه روشنگری نسبت به خطر جریان‌های تکفیری و افراطی لازمه استمرار حیات انقلاب و نظام ما است، افزود: کشورهای دیگر هم در معرض خطر آنچه در کشورهای سوریه، عراق و لیبی روی داد، هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مجموعه محور مقاومت توانست این حرکت را محدود کند؛ به‌گونه‌ای که اکنون در سوریه و در حوزه نظامی داعش دامنه قضیه در حال جمع شدن است.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: اما گروه‌های تکفیری در حوزه فکری استمرار دارند؛ ازاین‌رو بایستی مجموعه‌های فرهنگی نقش‌آفرینی کرده و آگاهی بخشی کنند.

به گفته وی بخش فکری و اندیشگی جریان‌های تکفیری و افراطی همچنان رشد و نمو یافته و هر بار با تغییر چهره خود را در منطقه‌ای به نمایش می‌گذارد و آسیب‌های فراوانی را به اسلام و مسلمانان می‌زنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اظهار کرد: در این میان رسالت حوزویان و علما بسیار حساس و خطیر بوده و وظیفه دارند با اقدامات خود حوزه فکری جریان‌های تکفیری و افراطی را محدود و محدودتر کنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات