۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۴۸۳۴۳۴
سخنگوی سپاه:

دشمنی غرب به ایران به دلیل تسلط و پیشرفت‌های علمی کشور است

سردار شریف با اشاره به این‌که نظام اسلامی ایران در برخی از موضوعات علمی و فناوری به نزدیکی قله‌های بلند دنیا رسیده‌ است، اظهار داشت: همه دشمنی غرب به خاطر تسلط و پیشرفت‌های علمی ایران است.
سردار رمضان شریف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار رمضان شریف، معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در جمع فرماندهان سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی در تبریز اظهار داشت: امت اسلامی به دلیل داشتن قرآن و تعالیم پیامبر اعظم(ص)، گفتمان منحصر به فردی دارند که بقیه مدعیان مکاتب دست ساز بشر عاجز از درک مفاهیم آن هستند.

وی ترویج و عمل به گفتمان قرآن و فرهنگ نبوی را مایه سعادت دنیا و آخرت دانست و خاطرنشان کرد: پیام راستین و اصیل پیامبر اسلام، بیشترین و گسترده‌ترین مخاطب را در دنیا می‌تواند داشته باشد، همچنان که انقلاب اسلامی ایران با احیای برخی مفاهیم فراموش شده اسلامی توانست برخی گفتمان‌های فراموش شده را بار دیگر در جهان حاکم کند.

سردار شریف با اشاره به بنگاه‌های بزرگ خبری جهان گفت: در عربستان آثاری از دموکراسی نیست و خانواده‌ای به نام آل سعود حکومت می کند و به راحتی جنگ و کشتارهای مختلف راه می‌اندازند ولی هیچ اتفاقی نمی‌افتد و حتی نامشان در لیست کشورهای حامی تروریست هم وجود ندارد که این از دستاوردهای استفاده از ابزار رسانه برای تغییر در افکار عمومی است.

وی با اشاره به این‌که حقوق بشر در عربستان سعودی معنا ندارد، گفت: عادل الجبیر سرش را بالا می‌گیرد و به ایران اتهام حمایت از تروریست می زند؛ این امر، قدرت رسانه در تصویرسازی است و نه در بیان واقعیت‌ها. باید ابزارهای رسانه را به خوبی در اختیار بگیریم و به دنیا چهره واقعی حامیان تروریست را به نمایش بگذاریم.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این سخن ترامپ که گفته؛ کشورهای حاشیه خلیج فقط پول دارند، اظهار داشت: این اظهارات یک توهین آشکار به کشورهای اسلامی است، این یعنی کشورهای حوزه خلیج فارس عقل و وجدان و حقوق بشر ندارند.

وی ادامه داد: سران آل‌سعود که خود را پرده دار کعبه و قیم مسلمانان می‌دانند؛ امروز دست در دست رژیم صهیونیستی به کشتارها مسلمانان فلسطینی‌، یمنی و سوریه مشغولند؛ چرا افکار عمومی به حد اشباع برای طغیان علیه امثال سعودی‌ها و صهیونیست‌ها نمی‌رسد؛ چراکه سران سعودی تصویرسازی موجود از سوی رسانه‌ها را مدیریت می‌کنند.

سردار شریف با تأکید بر اهمیت مدیریت افکار عمومی در حوزه رسانه تصریح کرد: رسانه‌های دنیا امروز اطلاع‌رسانی نمی‌کنند بلکه افکارسازی می‌کنند، در جنگ اراده‌ها اراده‌ای که رسانه پشت سر آن است موفق‌تر عمل می‌کند؛ خاکریزهای ما زمانی در دشت عباس و شلمچه بود، اما امروز میدان دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی، رسانه‌ها هستند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انقلاب اسلامی؛ استقلال حقیقی ملت ایران را به دنبال داشته است، اظهار داشت: زمانی 75 هزار مستشار آمریکایی بر شئونات ما مسلط و منتظر فرصت برای تسلط بر کل کشور بودند، اما انقلاب اسلامی با تشکیل ساختار منسجم با شرق و غرب مبارزه کرد.

وی دستاوردهای انقلاب اسلامی را حیرت‌انگیز دانست و افزود: این دستاوردهای چشم‌پیر در شرایطی حاصل شده است که تحریم‌های مختلفی از سوی دشمنان انظام از بدو پیروزی انقلاب اسلامی علیه ملت ایران وضع شد؛ قبل از انقلاب تعداد بسیار کمی فارغ التحصیل لیسانس داشتیم اما اکنون سومین یا چهارمین کشور دارای فارغ التحصیل مهندس هستیم که باید قدر آن را بدانیم.

سردار شریف با اشاره به این‌که نظام اسلامی ایران در برخی از موضوعات علمی و فناوری به نزدیکی قله‌های بلند دنیا رسیده‌ است، اظهار داشت: همه دشمنی غرب به خاطر تسلط و پیشرفت‌های علمی ایران است، البته منکر نارسایی‌ها و کم کاری‌ها در کشور نیستیم ولی در کلان چالش‌های جزئی داریم و باید در بیان داشته‌ها موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به این‌که سپاه در حال حاضر بیش از 34 هزار پروژه محرومیت زدایی در کشور اجرا کرده و در دست اجرا دارد، افزود: 150 پروژه بزرگ نیز برای جلوگیری از فرار مغزها در کشور در دست اجرا داریم، متأسفانه شرایط فعلی در شان این ملت نیست و تلاش می‌کنیم توفیقات منحصر به فردی در حوزه اشتغال و بهبود معیشت به ویژه در مناطق محروم در حد توان سپاه داشته باشیم.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که همه اقدامات سپاه بر مبنای اصول مصرح قانون اساسی است، یادآور شد: سپاه بر مبنای اصول مصرح قانون اساسی مسؤولیت و مأموریت دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی را دارد، از این رو همه اقدامات امنیتی، نظامی، دفاعی، عمرانی، فرهنگی و... سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منشعب از قانون اساسی است./935/ 202/ص

 

ارسال نظرات