۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۸۳۴۳۰
امام جمعه بابل:

واردات بی رویه مرکبات بر خلاف اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با تاکید بر توجه به کشاورزی بر اساس الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: دادن مجوز برای واردات گسترده مرکبات، برخلاف اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از باغداران مرکبات شهرستان بابل با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصادی درون زا و بر اساس تکیه بر تولید داخلی است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی باید بر اساس توانمند سازی تولید کنندگان داخلی باشد و دولت بر این اساس باید مدیریت کلان اقتصاد کشور را بر اساس شاخصه های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، تنظیم کند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، خاطرنشان کرد: دولت گزارشی از نحوه فعالیت و بازخوردهای اقدام خود در حوزه اقتصاد مقاومتی را به مردم ارائه دهد.

وی کشاورزی را رکن مهم اقتصاد مقاومتی در کشور برای خودکفایی و صادرات محصولات باغی و زراعی در کنار فروش فرآوری این محصولات بیان کرد و اظهار داشت: یکی از مسائلی که براساس شاخصه های اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد، آسوده خاطر شدن تولید کنندگان به خصوص کشاورزان برای عرضه و فروش محصولات در بازار است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی به بارش برف و نابود شدن بخشی از محصولات باغی مازندران در امسال و خسارت سنگین به کشاورزی استان اشاره و تصریح کرد: برخی از افراد پس از بارش برف امسال، زمزمه واردات پرتقال از خارج از کشور را مطرح کردند اما وزیر کشاورزی به صراحت با این امر مخالفت کرد زیرا بر اساس آمار، محصولات باقیمانده مرکبات تامین کننده نیاز داخلی است.

وی افزود: جریان قوی دلالی در کشور مخالف اقتصاد مقاومتی و زمین زننده تولید داخلی است و با اخذ مجوز واردات گسترده پرتقال از خارج از کشور، ناامیدی و دلسردی باغداران را فراهم کرد.

امام جمعه بابل تفاوت عمده قیمت خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان و عرضه در بازار را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: جریان دلالی در بازار یکی از مشکلات در عرضه کشور است که هم بالا برنده هزینه برای مصرف کننده و هم خریدار محصولات با قیمت نازل از تولید کنندگان می باشد.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل ادامه داد: در سرمای اخیر از محصولات داخلی حمایت چندانی نشد و به جای کنترل بازار با صدور مجوز واردات مشتی محکم بر سر محصولات داخلی خورد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی خواستار مدیریت صحیح در کشور و مقابله با جریان های سودجوی دلالی در کشور شد و گفت: ساماندهی بازار و حذف جریان دلالی از خواسته های تولید کنندگان و مصرف کنندگان در کشور است.

وی ادامه داد: باید با تدابیر لازم جلوی ناامیدی کشاورزان از تولید در کشور گرفته شود و اگر نه ضرر آن سالهای آینده گریبان کشور را خواهد گرفت./1313/203/ب1

ارسال نظرات