۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۸۳۴۱۹
آيت الله نمازی:

در مقابل دشمنان يد واحده و با يكديگر مهربان باشيم

نماينده ولي فقيه دركاشان با بیان این که دشمنان اسلام كمر همت بر نابودي اسلام ناب محمدي بسته اند، گفت: بايد تلاش كنيم تا از طريق ايجاد محبت و وحدت بيشتر تمامي توطئه هاي دشمن را خنثي كنيم.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در ديدار با جامعه مهندسين شهرستان كاشان، با اشاره به برخی روایات ، توجه بیشتر به توصیه های اسلامی در ساخت و ساز را خواستار شد و گفت: عدم استحكام ساختمانها تهديد جدي است، چرا كه بعضی بناها و ساختمانها که معمولا بساز و بفروش و ضعيف هستند، از استحكام لازم برخوردار نيست، ضمن اينكه داراي مشكلات ايمني و اخلاقي است.

آيت الله نمازي در ادامه با تأكيد بر رفع اختلافات و مشكلات، گفت: سنت خداوند براين است كه از يك سو عيوب بندگانش مي پوشاند و از سوي ديگر زيبايي‌هاي بندگانش را افشا مي‌كند.

به گفته وي، انسانها هنگام سخن گفتن بايد مراقب باشند سخن حكيمانه بگویند تا سبب تضعيف دوستان نشود.

وی  در ادامه اظهار داشت: برنامه ريزي‌ها بايد به گونه اي باشد كه به سمت اتحاد، انسجام، برادري و برابري برویم، چرا كه انسان داراي نقاط قوت و ضعف است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه در اسلام امر به معروف و نهي از منكر وجود دارد اما هيچگاه گفته نشده است امر به معروف و نهي از منكر علني باشد، يادآور شد: اگر برادر ديني مشكلي داشته باشد بايد خصوصي او را دعوت و او را ارشاد كند.

آيت الله نمازي با اشاره به شرايط امروز كشور و منطقه و لزوم وحدت و برادري  همه آحاد جامعه، گفت: همه گروهها و جناح هاي سياسي  بايد سعه صدر داشته باشند و يكديگر را تحمل كنند.

به گفته وي، هر مسؤولي قبل از انتخاب مسؤوليت، مورد تأييد همه قرار دارد اما بعد از گذشت مدتي از فعاليت، همان افرادي كه حامي و پشتيبان او بودند با او مخالفت مي‌كنند و انتقاد مي‌كنند و اين درحالي است كه بعد ازگذشت 38 سال از عمر انقلاب تا كنون هر مسؤولي آمده است از او انتقاد شده است، ضمن اينكه منتقدين نيز مورد انتقاد ديگران بوده اند.

آيت الله نمازي انتقاد را سبب تكامل و پيشرفت جامعه دانست و خاطرنشان كرد: انتقاد راه و روش خاص خودش را دارد به اين صورت كه استعدادها و ظرفيت هاي بالايي را كه داريم  بايد مطرح كنيم و چنانچه ضعفي وجود داشت آن را خصوصي و پنهان بيان كنيم تا سبب اختلاف و تفرقه نشود.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه بر اتحاد همه اقشار مردم و نيروها و جناح ها و گروه ها تأكيد كرد و بيان داشت: يكي از شرايط مهم مديريت داشتن سعه صدر است، از اين رو اميرمومنان در كلمات حكمت نهج البلاغه مي فرمايد، كسي كه مي خواهد در جامعه رهبري كند بايد سعه صدر و تحمل داشته باشند.

وي افزود: خداوند به پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد ‹‹أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ وَوَضَعْنَا عَنْكَ وِزْرَكَ الَّذِي أَنْقَضَ ظَهْرَكَ›› مگر ما به شما شرح صدر نداديم تا تحمل مشكلات را داشته باشيد، بنابراين مديريت داراي مشكلات و عوارضي است  كه پس لرزه هاي مديريتي بايد به وسيله سعه صدر برطرف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري، گفت: اگر تنگ نظر باشيم و تحمل نداشته باشيم  و دست به خشونت بزنيم نتيجه نخواهيم گرفت، اما اگر كارها با محبت و صفا و صميميت  همراه باشد نتيجه مثبت خواهيم گرفت، بنابراين شرايط كشور و منطقه به ما ديكته مي‌كند كه بايد با هم باشيم و اختلاف پرهيز كنيم.

به گفته وي، دشمنان اسلام كمر همت بر نابودي اسلام ناب محمدي بسته اند و ما بايد تلاش كنيم تا از طريق ايجاد محبت و وحدت بيشتر تمامي توطئه هاي دشمن را خنثي كنيم و همانگونه كه امام راحل گفت، هرچه فرياد داريم بايد بر سر آمريكا بكشيم اما در مقابل يكديگر با يكديگر مهربان باشيم.

آيت الله نمازي با تأكيد بر اينكه كشور را با اختلاف نمي توان اداره كرد، خاطرنشان كرد: هركجا كه اختلاف باشد تشتت و جدايي و محروميت است و اين سنت خداست كه خداوند واحد است و دوست دارد بندگانش هم يكي باشند و همانگونه كه امام راحل فرمود در مقابل دشمنان اسلام و نظام يد واحده باشيد.

به گفته وي، فعاليت همه گروههاي سياسي در چارچوب قانون اساسي و اسلام و اخلاق اسلامي مورد تأييد است و نبايد يكديگر را تخريب و تضعيف كنيد، بلكه بايد با برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب مباحث علمي را با دوستي و محبت و برادري دنبال كنيد.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه با اشاره به دو ركن امامت و امت در اسلام، اظهار داشت: انقلاب اسلامي در سايه وحدت به پيروزي رسيد و دشمن نيز از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي تا به امروز با مطرح كردن مباحث مختلف از جمله، شيعه و سني، ترك و فارس، عرب و عجم و قوميت‌ها وحدت ايران اسلامي را هدف قرار داده اند.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه اشكالات را بايد گفت اما چگونه و كجا و به چه كسي بايد گفت، يادآور شد: همانگونه كه پيامبران الهي به دنبال اصلاح جامعه بودند، بيان اشكالات نيز بايد در جهت اصلاح امور جامعه باشد، بنابر اين آن چه را كه انسان تشخيص مي‌دهد بايد در جايگاه خودش انجام دهد./1307/پ202/ص

ارسال نظرات