۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۸۳۳۹۲
آیت الله علم الهدی:

منکر ولایت فقیه، امامت امام زمان را قبول ندارد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: موضع متقن مرحوم صاحب جواهر این است که ولایت فقیه ضروری دین است و انکار آن، موجب ارتداد شخص می شود.
 آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در درس خارج فقه حکومتی خود که با موضوع «جواز اقامه حکم در عصر غیبت» در محل مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، به تبیین دیدگاه مرحوم صاحب جواهر پیرامون چگونگی حکم منکران ولایت فقیه پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: موضع متقن مرحوم صاحب جواهر این است که ولایت فقیه ضروری دین است و انکار آن، موجب ارتداد شخص می شود، صاحب عروه نیز همین نظر را دارد و هیچ کدام از علمایی که بر عروه حاشیه نوشته اند، این نظر را رد نکرده اند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که اگر کسی منکر امامت شود، منکر تداوم وحی است و بنابراین چنین شخصی «مرتد عن دین الله» است، صاحب جواهر در استدلال خود می گوید «دین همانی است که مذهب بر آن است» یعنی خروج از اسلام ناب، خروج از دین است و به عقیده ایشان، چون منکر ضرور مذهب، منکر دین است، منکر ولایت فقیه مرتد است.

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: این سخن صاحب جواهر شامل افرادی که قائل به ولایت حسبه فقیه هستند نمی شود، هیچ شیعه ای وجود ندارد که ولایت فقیه را انکار کند بلکه اختلاف بر سر اختیارات ولی فقیه است. به گفته صاحب جواهر، اگر توقیع شریف امام زمان به دست کسی برسد، نمی تواند منکر ولایت فقیه شود.

وی تصریح کرد: جریان های سیاسی سکولاری که می گویند «ائمه را قبول داریم» اما به خاطر مسائل سیاسی، ولایت فقیه را انکار می کنند، به سبب انکار ضروری دین، مرتد هستند.

آیت الله علم الهدی در پایان افزود: وجود اقدس امام زمان(عج) 1170 سال است که در غیبت هستند و امامت ایشان به فرموده خودشان از سوی حجتشان اجرا می شود، کسی که این مقوله را منکر شود، مانند کسی است که امامت حضرت را انکار کند و طبق فرمایش معصوم(ع)، کسی که آخرین امام را قبول نداشته باشد، اولین امام را هم قبول ندارد./820/202/ب2

ارسال نظرات