۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۸۳۳۸۶

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

حمایت از تولیدات داخلی بهترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی، انتشار سومین شماره دوهفته نامه «درگال سرخور» در هرمزگان و برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد ویژه والدین و دانش‌آموزان در بندرلنگه از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معتقدیم در سال اقتصاد مقاومتی بهترین و مهم‌ترین راه برای عملی‌کردن این مهم حمایت از تولیدات داخلی است، به همین دلیل باید تولید ملی جدی گرفته شود.

وی افزود: پیشرفت صنایع ما به حدی است که بی وقفه مشکل زیست محیطی و یا ایمنی ندارد مگر اینکه خطای انسانی در ‌آن سهیم باشد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید نگاهایمان را تغییر دهیم، چرا که صنعت آسانسور خدمت اصلی ما به مردم است و ایمنی و سلامت مردم نیز در اولویت قرار دارد.

رحمانی در بخش پایانی سخنان خود ابراز داشت: کیفیت، قیمت و زمان همواره سبب شکوفایی تولید و صنعت در دنیاست.

انتشار سومین شماره دوهفته نامه «درگال سرخور» در هرمزگان

مصطفی کریمی زاده رییس اداره ارشاد سیریک گفت: این دو هفته نامه با هدف توسعه فرهنگی شهرستان و انعکاس فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و بررسی فرصت‌ها و چالش‌­ها و ترسیم چشم انداز شهرستان در حوزه‌های مختلف منتشر می‌شود.

وی بیان‌ داشت: در جهان امروزه وسایل ارتباط جمعی، روزنامه، رادیو، تلویزیون، سینما و مطبوعات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی در راه فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را به عهده گرفته اند به طوری که بسیاری از دانشمندان و بزرگان، عصر کنون را عصر ارتباطات نامیده‌اند.

رییس اداره ارشاد سیریک افزود: با افزایش جمعیت ، تمرکز گروه های وسیع  انسانی در شهرهای بزرگ، تحول نظام‌ های سیاسی، اجتماعی، دگرگونی مبانی فرهنگ، ترک سنت‌ های قدیمی و مخصوصا" بیداری وجدان اجتماعی همه از جمله عواملی هستند که روز به روز نیاز انسان را به آگاهی از تمام حوادث و وقایع جاری محیط زندگی بیشتر می‌کند و به همین جهت آگاهی اجتماعی از جمله مهمترین ویژگی ‌های زمان معاصر بشمار می‌ رود که رسانه از جمله دو هفته نامه ‌ها این مسؤولیت اجتماعی را به دوش خود می ‌کشند.

وی گفت:  نشریه «درگال سرخور» تنها نشریه  دارای فعالیت قانونی در این شهرستان است که در آبان‌ ماه سال 95 مجوز لازم را از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده و هم اکنون در حال فعالیت است و امیدواریم با حمایت و مشارکت  مردم و مسؤولین شهرستان شماره‌های بعدی آن به صورت منظم چاپ و در اختیار شهروندان عزیز قرار گیرد.

برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد ویژه والدین و دانش‌آموزان در شهرستان بندرلنگه

حجت‌الاسلام ابراهیم محمدحسینی معاون پرورشی و تندرستی آموزش و پرورش بندرلنگه از برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ویژه والدین و دانش‌آموزان مدارس متوسطه سطح شهر بندرلنگه و کنگ خبر داد.

وی افزود: کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ویژه اولیا و دانش‌ آموزان مدارس متوسطه سطح شهر لنگه و کنگ برگزار شد.

معاون پرورشی و تندرستی آموزش و پرورش شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: این کارگاه‌ ها با هدف آشنایی اولیا و دانش آموزان با اثرات نامطلوب مواد مخدر و چگونگی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌ های اجتماعی با حضور سرگرد نوروزی از پلیس مواد مخدر استان هرمزگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسینی اضافه کرد: خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی نقش پر رنگی در پیشگیری اولیه از اعتیاد بر عهده دارد و کارکردهای خانواده در پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌ها از جمله اعتیاد موثر است.

وی در پایان یادآور شد: برگزاری این کارگاه‌ها و این آموزش‌ها به دلیل ارتباط مناسب بین والدین و فرزندان، ایجاد امنیت روان، و جو عاطفی سالم در خانواده بسیار مهم و حائز اهمیت است./851/204/ب2

ارسال نظرات