۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۸۳۳۸۴
فرمانده قرارگاه حمزه:

ولایتمداری و انقلابی‌گری از بارزترین ویژگی شهدا است

فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع)، ولایتمداری و انقلابی گری را از بارزترین ویژگی های شهدا دانست و گفت: تقویت روحیه ولایتمداری برای رفع مشکلات و بحرانهای کشور یکی از مهمترین نیازهای عرصه کنونی است.
سردار اوصانلو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا اردبیل، سردار محمدتقی اوصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) سپاه، پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای مدافع حرم اردبیل و یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر و شهدای تیپ 37 استان اردبیل در شمالغرب، در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر را یادواره رشادتها و از جان گذشتگیهای شهدایی همانند مهدی و حمید باکری دانست و گفت: هر کدام از این شهدا غنی و دارای دریایی از معرفت بودند که با نثار جان خود دین اسلام و کشور ایران را از دست دشمنان بعثی که از حمایت کشورهای خارجی برخوردار بود کوتاه کردند.

وی افزود: شهدای مدافع حرم و نیز شهدای شمالغرب کشور نیز نمونه‌ای از شهیدایی هستند که در طول سالهای متمادی برای دفاع از اسلام و مسلمانان به شهادت رسیدند که امروز یادواره دو شهید مدافع حرم در اردبیل برگزار می‌شود که هر کدام از این شهیدان خانواده و حتی فرزندان خود را برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) تنها گذاشته و برای شهادت آماده شدند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: در مدت 38 سال گذشته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از انقلاب و اسلام شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و این نظام کرده است که بعد از گذشت این همه سال همچنان ملت ایران پابرجا و مستحکم ایستاده‌اند و اگر کسی قصد دست‌درازی به این کشور را داشته باشد، ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی برای دفاع آماده هستند.

اوصانلو با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان ایران اسلامی در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه، بیان داشت: مردم ایران در حال حاضر نیز اگر لازم باشد آماده اعزام و جان‌فشانی در این راه هستند که این موضوع سبب شده کشور ایران در منطقه و جهان به یک قدرت بین‌المللی تبدیل شده و امنیت آن زبانزد تمامی کشورها باشد که این مساله حاصل از خود گذشتگی شهدای جنگ تحمیلی و  شهدای مدافع حرم است.

وی افزود: استان اردبیل در 38 سال گذشته شهدای بسیاری را تقدیم نظام کرده به طوری که تنها در عملیات های بدر و خیبر بیش از 400 شهید از استان اردبیل در کنار شهیدانی همچون مهدی و حمید باکری از جان خود گذشته و نگذاشتند این کشور به دست نامحرمان اشغال شود.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: عظمت شهدا به حدی است که در یک سخنرانی قابل توصیف نیست ولی اگر بخواهیم به یکی از اصلی‌ترین ویژگیهای شهدا اشاره داشته باشیم ولایتمداری و انقلابی‌گری بوده که این موضوع و تقویت روحیه ولایتمداری برای رفع مشکلات و بحرانهای کشور یکی از مهمترین نیازهای عرصه کنونی است./937/202/ب2

ارسال نظرات