۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۸۳۳۸۳
استاد دانشگاه:

مبلغان با تقویت دیدگاه منفی جامعه به مواد مخدر در مبارزه با آن کمک کنند

مدرس دانشگاه گفت: مبلغان، مبلغات، اقشار تاثیرگذار مذهبی باید به اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از طریق تغییر نگرش افراد به پدیده اعتیاد و تقویت دیدگاه منفی جامعه نسبت به آن کمک کنند.
گردهمایی آموزشی تبلیغی مبلغان فاطمه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، داود میرزایی مقدم ظهر امروز در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد که در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی هرمزگان برگزار شد گفت: با توجه به همسایگی ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان به عنوان دو کشور تولیدکننده تریاک و عبور این مواد افیونی از ایران به مقصد اروپا و آمریکا و نشت مواد درحال ترانزیت در داخل کشور لازم است نسبت به بحث مهم پیشگیری از اعتیاد در کنار عرصه های مقابله و درمان توجه جدی داشته باشیم.

وی افزود: علت 49 درصد قتل، 82 درصد تجاوزات جنسی، 69 درصد درگیری های منجر به قتل، 50 درصد حوادث ناشی از رانندگی، 27 درصد خودکشی ها، 50 درصد همسرآزاری و 38 درصد از کودک آزاری ها ناشی از اعتیاد است.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در بهترین حالت 15 درصد از کسانی که این مواد افیونی را ترک کرده اند پاک می مانند و 85 درصد به اعتیاد باز می گردند، پس باید به فکر پیشگیری بود.

میرزایی مقدم ادامه داد: مواد مخدر و روانگردان ها باعث محدود شدن روابط خانوادگی، افزایش خشونت در خانواده، افت سطح فرهنگی جامعه، گسترش طلاق، کاهش ازدواج، ضعف پایبندی به اصول اخلاقی و عدم احساس مسئولیت در جامعه می شود.

مدرس دانشگاه گفت: مبلغان، مبلغات، اقشار تاثیرگذار مذهبی باید به اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از طریق تغییر نگرش افراد به پدیده اعتیاد و تقویت دیدگاه منفی جامعه نسبت به آن کمک کنند، چرا که افراد به ویژه نوجوانان و جوانان نباید به هیچ وجه مصرف مواد مخدر را امری عادی تلقی کنند و حتی یک بار به خود جرأت دهند از آن استفاده کند.

میرزایی مقدم افزود: بر اساس تحقیقات بعمل آمده و با استفاده از نظرات کارشناسان دینی، ریشه های گرایش به اعتیاد را می توان در ضعف ایمان و تقوا، دنیا دوستی، لذت جویی کاذب، سردرگمی و بی هدفی، عدم آرامش، تمسک به غیرخدا، ناسپاسی نعمات الهی، زیاده خواهی و طمع، نشاط کاذب، دور شدن از عقل سلیم و نارضایتی جستجو کرد.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: راهکارهای کاریردی و پیشگیری از تقاضای مصرف مواد مخدر را می توان در تقویت و تثبیت جنبه های مذهبی، ایمانی وتقوایی افراد جستجو کرد و به آنها آموخت انسان در رنج آفریده شده و قرار نیست در دنیا همه چیر به کام او باشد.

وی ادامه داد: پس باید در برابر ناملایمات  و شداید زندگی با قدرت و اقتدار به مقابله به استرس ها و اضطراب ها برخاست و با ایمان به خدا و توجه به آخرت، تفریحات سالم، دعا و نیایش، توکل به خدا، قدردانی و سپاس از پروردگار، قناعت، نشاط  حقیقی، توجه به عقل سلیم و رضایت و قبول مقدرات الهی خود را از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد دور نگه دارد.

مدرس دانشگاه در پایان تاکید کرد: راهکارهای کاربردی فرهنگی و دینی از زبان موثر اقشار تاثیرگذار مذهبی برای آحاد جامعه بازگو شود تا همگان به فکر پالایش  و سعادت جامعه باشند./851/203/ب1

ارسال نظرات