۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۸۳۳۷۷
امام جمعه امیدیه:

تبلیغات مهم ترین مسأله در ترویج دین است

امام جمعه امیدیه با اشاره به این که مهم ترین مسأله برای ترویج و حرکت رو به جلو دین و جهانی شدن اسلام تبلیغات است، گفت: از مهم ترین ارکان تبلیغات موضوع شعر است که باید به آن پرداخته شود چراکه در ذهن انسان باقی می ماند و اشعار باید همراه با مضمون و مفهوم دین به شنونده ارسال شود.
امام جمعه امیدیه، حجت الاسلام علیزاده

حجت الاسلام مهدی علیزاده، امام جمعه امیدیه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که تبلیغات از موضوع های مهم جهان است، ابراز داشت: مثل سیاستمدار معروف آمریکایی که می گوید اگر ده دلار داشته باشم و بخواهم فعالیتی انجام دهم، یک دلار را خرج و مابقی را صرف تبلغات می کنم بیانگر اهمیت تبلیغات است.

وی با بیان این که متاسفانه فعالان در زمینه اسلام و ترویج مذهب تشیع نسبت به موضوع تبلیغات کم کاری دارند، گفت: دشمن بوق های تبلیغاتی در اختیار دارد و شاهد هستیم که رسانه های جهان اکثرا در اختیار صهیونیست ها است و هر موضوعی را به هر نحوی بازتاب می دهند.

امام جمعه امیدیه با اشاره به این که اگر رسانه های صهیونیستی موضوعی را پوشیده و به دور از واقعیت بازتاب دهند بر ضمیر ناخودآگاه انسان اثر می گذارد، افزود: به اعتقاد روانشناسان اثر موضوعی که در ضمیر ناخودآگاه قرار می گیرد بسیار بالاتر از خودآگاه است؛ فیلم ها و سریال های که ساخته می شود در ضمیر ناخودآگاه انسان اثر می گذارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی امیدیه با اشاره به این که مهم ترین مسأله برای ترویج و حرکت رو به جلو دین و جهانی شدن اسلام تبلیغات است، بیان داشت: از مهم ترین ارکان تبلیغات موضوع شعر است که باید به آن پرداخته شود؛ چراکه در ذهن انسان باقی می ماند.

حجت الاسلام علیزاده از مهم ترین عناصر تبلیغات برای ترویج اسلام را شعر و محتوای اشعار برشمرد و ادامه داد: برای معرفی ادیان باید هویت تشکیل دهنده آن تبیین شود و به عنوان نمونه اگر می خواهیم حضرت فاطمه زهرا(س) را معرفی کنیم ویژگی شاخص ایشان، شهادت در راه ولایت است؛ اشعار باید همراه با مضمون و مفهوم دین به شنونده ارسال شود.

وی با بیان این که بسیاری از رفتارهای امروز ما از سبک زندگی اسلامی به دور است، افزود: منازلی که ساخته می شود به شکل سبک زندگی غربی است و دشمن پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های را برای تغییر سبک زندگی از اسلامی به غربی داشته است.

امام جمعه امیدیه با اشاره به سخنی از امیرالؤمنین(ع) مبنی براین که اگر شما شبیه قومی شوید هر آیینه جزء آن قوم خواهید شد، ادامه داد: دشمن با تغییر سبک زندگی به دنبال حذف اسلام و مذهب تشیع است؛ دشمن با القای سبک زندگی غربی می خواهد تفکرات خود را منتقل کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی امیدیه با اشاره به این که تغییر سبک زندگی، نفوذ را تسهیل می کند و تأکیدات رهبرمعظم انقلاب درباره این موضوع به این دلیل است که تفکرات و منش غربی می شود، خاطرنشان کرد: تغییر سبک زندگی بسیار خطرناک است و باید مراقب این هجمه باشیم.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: قرآن در زمینه سبک زندگی بسیار زیبا فرموده و همه مسائل زندگی انسان از جمله نوع رفتارها در حالت ها گوناگون، زندگی، خانه سازی در اسلام بیان شده است./9453/303/ب1

ارسال نظرات