۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۴۸۳۳۴۹
آیت الله علما:

تقویت منابع طبیعی در رشد اقتصادی و اشتغال کشور مؤثر است

آیت الله علما با تأکید بر درختکاری و ایجاد جنگل از سوی منابع طبیعی، گفت: تقویت منابع طبیعی در رشد اقتصادی و اشتغال کشور مؤثر است.
آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه پیش از ظهر امروز در نشستی با مدیرکل و دیگر مسؤولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، ابراز داشت: در زمان گذشته عمده سوخت روزمره مردم از هیزم و چوب درختان تأمین می شد اما به اندازه امروز جنگل ها تخریب نمی شد، در نتیجه امروز نیازمند تحقیق و مدیریت مضاعفی برای حل این مشکل است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز بدون فرهنگ سازی بین مردم به ویژه افرادی که رابطه مستقیم با طبیعت دارند مانند دامداران و کشاورزان نمی توان حفاظت مؤثری را در بحث منابع طبیعی ارائه داد.

امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر درختکاری و ایجاد جنگل از سوی منابع طبیعی، مطرح کرد: منابع طبیعی در ایجاد جنگل در مناطقی مانند دامنه های قابل درختکاری، کوشاتر باشد و از درختان مقاوم و سود ده به لحاظ اقتصادی نظیر انجیر، گز، بادام و ... استفاده کنند که علاوه بر تقویت منابع طبیعی در رشد اقتصادی و اشتغال کشور نیز مؤثر خواهد بود.

آیت الله علما در پایان بیان داشت: البته بسیاری از معضلات طبیعی نظیر ریزگردها منشأ در کشورهای دیگر نظیر عربستان و عراق دارد که کنترل آنها برای ما بسیار سخت است اما باید در داخل کشور از هیچ تلاشی برای حفظ و تقویت منابع طبیعی فروگذار نکرد./857/202/ب2

ارسال نظرات