۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۸۳۳۳۹
نیمه دوم اسفندماه؛

اختتامیه سوگواره ملی سفینة النجاة برگزار می شود

دبیر نخستین سوگواره ملی رسانه ای سفینة النجاة از برگزاری اختتامیه این سوگواره در نیمه دوم اسفندماه به میزبانی استان گلستان خبر داد و گفت: بیش از سه هزار اثر از کشورهای مختلف به دبیرخانه سوگواره ارسال شده است.
اربعین حسینی

حجت الاسلام مصیب کوهی مشایخ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های صورت گرفته از سوی دبیرخانه نخستین سوگواره ملی رسانه ای سفینة النجاة عنوان کرد: این سوگواره با هدف معرفی جهانی رویداد عظیم پیاده روی اربعین، محفلی را فراهم آورده تا همه علاقمندان از سراسر جهان بتوانند سهمی در تبلیغ شعائر حسینی داشته باشند.

وی افزود: مهم ترین اهداف این سوگواره نقش قیام امام حسین (ع) در وحدت مسلمانان، آگاه سازی جهانیان از نقش امام حسین (ع) در زنده نگه داشتن اسلام راستین و حقیقی انسان ساز، نقش مسلمانان در زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع)، پاسداشت اهداف عاشورایی و شناساندن اهداف متعالی اسلام در مکتب انسان سازی می باشد.

وی استفاده از ابزار هنر در انتقال مفاهیم دینی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم تا با استفاده از ابزار هنر، حقیقت فلسفه عاشورا و عشق و ارادت مردم به اباعبدالله الحسین (ع) را در عرصه های ملی و بین المللی، در قاب تصویر به نمایش بگذاریم.

حجت الاسلام کوهی مشایخ افزود:  با توجه به این که دشمنان اسلام و وابستگان به آمریکا و اسرائیل مانند عربستان، قطر و ترکیه از ابزار هنر برای تبلیغ اسلام آمریکایی استفاده می کنند و در دنیایی که شاهد ظلم و ستم کشورهای به ظاهر مسلمان هستیم، نیاز است تا ما نیز از این ابزار برای شفاف سازی افکار تکفیری و وهابی در منطقه استفاده کنیم.

دبیر سوگواره سفینة النجاة تأکید کرد: متأسفانه دشمنان با استفاده از هنر، اختلاف در میان جوامع مسلمین را پر رنگ تر کرده و جنگ شیعه و سنی دراز مدت را برنامه ریزی کرده اند، هرچند که اندیشمندان آگاه به مسائل می دانند که این سیاست تفرقه افکنی را آمریکا و کشورهای غربی به راه انداخته اند و خدا را شکر که مسلمانان اعم از شیعه و سنی در منطقه ما با همفکری مسالمت آمیز با یکدیگر زندگی می کنند، به همین دلیل اهالی هنر و دین وظیفه دارند که اقداماتی در جهت آگاه سازی جهانیان انجام دهند و از اسلام هراسی بکاهند و ماهیت اسلام حقیقی را با استفاده از ابزار هنر به نمایش بگذارند.

وی تقویت بنیه ولایت پذیری  و بصیرت افزایی را از اهداف مهم این سوگواره برشمرد و ابراز کرد: یکی از مهم ترین رویکرد این سوگواره در پاسداشت شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم و زنده نگه داشتن اهداف آنها، تقویت بنیه های ولایت پذیری و بصیرت افزایی، تقویت روحیه استقامت، ایثار و شهادت و نیز تقویت باورهای دینی در مکتب اسلام، توسل به اهل بیت (ع) و مقابله با اهداف استکبار ستیزان در سراسر جهان با الگوگیری از قیام امام حسین (ع) و سیره اهل بیت (ع) می باشد.

حجت الاسلام کوهی مشایخ با اشاره به برگزاری این سوگواره در دو بخش فیلم و عکس خاطرنشان کرد: این سوگواره در دو بخش فیلم و عکس برگزار می شود که در زمینه معرفی شخصیت و جایگاه امام حسین (ع)، اهداف قیام عاشورا، حضور ملیت های مختلف از سراسر جهان در پیاده روی اربعین، حضور اهل سنت و مذاهب مختلف، حضور مسیحیان، یهودیان و سایرادیان، جلوه های مبارزه با استکبار در پیاده روی، اعلان برائت از مشرکین و اتحاد اسلام و جلوه های اخلاق اسلامی و صداقت، محبت، ایثار، تواضع و فروتنی، حواشی جذاب و ناب پیاده روی و سختی ها و مشکلات مسیر پیاده روی این جشنواره برگزار می شود.

وی افزود: این سوگواره به همت مؤسسه فرهنگی و تبلیغی مبشر فیلم و مؤسسه فرهنگی و هنری اندیشه پژوهان رسانه و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان برگزار خواهد شد.

دبیر سوگواره سفینة النجاة از ارسال بیش از 3 هزار اثر به این سوگواره خبر داد و اضافه کرد: اختتامیه این سوگواره نیمه دوم اسفند به میزبانی گلستان برگزار می شود.

وی اعلام کرد: بیش از 3هزار اثر به دبیرخانه رسیده است که در میان آنها آثاری از کشورهای عراق، پاکستان و تاجیکستان نیز به چشم می خورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم می دانم از دکتر جعفری مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی و آقای استیری مدیر اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قدردانی ویژه نمایم که کمک های معنوی و پشتیبانی خوبی تاکنون از این سوگواره ارزشمند داشته اند./872/ت302/ج

ارسال نظرات