۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۴۸۳۳۳۱

برگزاری هشتمین دوره مسابقات نهج البلاغه بعد از سه سال وقفه

مدیرعامل مؤسسه قرآن و نهج البلاغه کشور از برگزاری مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه در تابستان سال آینده بعد از سه سال تعطیلی و وقفه خبر داد.
دوره نهج البلاغه حجت الاسلام محمد رضازاده جویباری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام محمد رضازاده جویباری در نشست خبری هشتمین دوره مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه که امروز برگزار شد، با اشاره به مشکلات موجود در مسیر برگزاری این مسابقات عنوان کرد: در کشور ما متولی خاصی برای نهج البلاغه وجود ندارد و مؤسسه قرآن و نهج البلاغه به صورت خودجوش اقدام کرده و این مسابقات را برگزار می کند.

وی افزود: هفتمین دوره این مسابقات سال 93 به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد که بعد از وقفه ای سه ساله، دوره بعدی آن در تابستان سال آینده برگزار می شود.

مدیرعامل مؤسسه قرآن و نهج البلاغه کشور تصریح کرد: در دوره گذشته بیش از 30 هزار نفر در بخش مفاهیم شرکت کردند که در 400 حوزه در کشور آزمون کتبی برگزار شد و هزار نفر از شرکت کنندگان در مرحله دوم در مصلای تهران به رقابت پرداختند که در نهایت 100 نفر به مرحله پایانی که به صورت شفاهی برگزار شد، راه یافتند.

حجت الاسلام رضازاده با اشاره به بخش های مختلف این مسابقه ملی خاطرنشان کرد: این مسابقات در بخش های حفظ کل، حفظ خطبه ها، حفظ 110 خطبه، حفظ کل نامه ها، حفظ حکمت ها و بخش ویژه حفظ صحیفه سجادیه برگزار می شود.

وی با گلایه از عدم حمایت دولت و نهادهای فرهنگی از فعالیت های این مؤسسه تصریح کرد: متأسفانه به دلیل مشکلات مالی موجود نتوانستیم جوایز برگزیدگان دوره قبل را اهدا کنیم و این مشکلات باعث شد تا وقفه ای سه ساله در برگزاری این مسابقات به وجود بیاید.

 مدیرعامل مؤسسه قرآن و نهج البلاغه اضافه کرد: با توجه به برگزاری مسابقات ملی نهج البلاغه، باید ردیف بودجه ای برای این موضوع اختصاص یابد که متأسفانه تاکنون این مسأله اتفاق نیفتاده و امیدواریم با حمایت مسؤولان بتوانیم برگزاری مسابقات را ادامه دهیم.

وی برگزاری دوره تربیت مربی معارف نهج البلاغه را از دیگر برنامه های این مؤسسه دانست و ابراز کرد: باتوجه به نیازهای موجود در بحث مربی معارف نهج البلاغه، دوره ای را برای تربیت مربی حفظ و معارف نهج البلاغه طراحی کرده ایم که این دوره آموزشی اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رضازاده در پایان اظهار کرد: دوره مجازی معارف و حفظ نهج البلاغه به صورت مجازی نیز برگزار می شود که علاقمندان می توانند با مراجعه به پایگاه مؤسسه قرآن و نهج البلاغه کشور به نشانی www.2noor.ir در این دوره ثبت نام کنند./872/ت302/ج

ارسال نظرات