۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۸۳۳۱۱
مدیرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي مطرح کرد؛

روشنگری و بصیرت‌افزایی بهترین شیوه برخورد با جریان ضاله تکفیری

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: بهترین شیوه برای برخورد با جریان ضاله تکفیری روشنگری و بصیرت‌افزایی است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در کارگاه آموزشی که در حاشیه همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر» برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این همایش در راستاي مقابله با اسلام هراسي و جنایت‌ها و عملیات انتحاری جریان‌های افراطی و تكفيري ازجمله داعش است.

وی با بیان اینکه برگزاري اين همايش در استان سبب بصيرت افزايي و تحكيم وحدت بين مسلمانان شيعه و سني در مقابله با جریان‌های تكفيري می‌شود، افزود: جنایت‌ها و عملیات انتحاری جریان‌های تکفیری ازجمله داعش با اهداف از پيش تعیین‌شده كشورهاي استعماري نظير آمريكا، انگليس و اسرائيل در راستاي اسلام هراسي و تخريب چهره دين مبين اسلام صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام خادمي اضافه كرد: كشورهاي استعماري با هدف دست‌یابی به اهداف سلطه‌جویانه خود جریان‌های افراطي و تكفيري را ايجاد و تقويت می‌کنند تا به اين طريق زمينه اختلاف و دوقطبي سازي را در جهان اسلام فراهم ساخته و رواج دهند.

وي ادامه داد: كشورهاي استعماري با تشكيل و تقويت گروهاي تكفيري نظير داعش می‌خواهند ضربه سنگيني بر پيكره اسلام وارد كرده و چهره اسلام را درصحنه بین‌الملل به عنوان ديني متعصب و خشن معرفي كنند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان كرد: در اين راستا ضروري است علماي شيعه و سني در مقابله با اين جريان انحرافي بیش‌ازپیش متحد شده واقعیت‌های دين مبين اسلام را تشريح كنند؛ چراكه جنایت‌ها و عملیات انتحاری داعش كه بر اساس تعصبات خشک و بی‌ریشه شكل می‌گیرد، ضایعات و تلفات زیادی به جریان اسلام و مسلمانان وارد می‌کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: بهترین شیوه برای برخورد با این جریان ضاله روشنگری و بصيرت افزايي بوده و با برگزاری همایش‌هایی نظير همايش «اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر» می‌توان علاوه بر بصیرت افزایی در جامعه، اتحاد بیش‌ازپیش علمای شیعه و سنی در مقابله با این جریان انحرافی را فراهم ساخت.

وی با اشاره به اینکه برگزاری همایش علمای شیعه و سنی فرصت مغتنمی برای نیل به این هدف است، افزود: برگزاری این‌گونه همایش‌ها بیشترین تأثير را در جامعه اسلامی دارد؛ زیرا در اين همایش‌ها مردم با شناخت چهره رئوف و رحماني اسلام به هويت اين جريان ضاله پي می‌برند.

حجت‌الاسلام خادمي اظهار داشت: علاوه بر برگزاري همایش‌ها و مراسم‌های آگاهی‌بخش، تقويت تعامل و معاشرت پيروان شيعه و سني با تكيه بر مشتركات آنها می‌تواند نقش مؤثري در تقويت همگرايي و مقابله آنها با جریان‌ها و تفكرات افراطي و تكفيري داشته باشد.

وي خاطرنشان کرد: می‌توانیم با برگزاری این‌گونه همایش‌ها و برنامه‌هاي سازنده گام‌های مؤثری در جهت بصیرت افزایی و روشنگری جوامع اسلامی برداشته و دین مبين اسلام را از خطر تكفير و افراطی‌گری نجات دهيم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش در استان، تصريح كرد: اميدواريم با برگزاري اين همايش در استان با تحكيم و تقويت وحدت بين شيعه و سني برای مقابله با جریان‌ها و تفکرات تکفیری چهره و هویت اصلی این جریان ضد اسلامی را براي همگان روشن كنيم./9314/202/ب2

ارسال نظرات