۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۴۸۳۳۰۴
استاد حوزه علمیه همدان مطرح کرد؛

ضرورت توجه به آداب برخورد با مردم

استاد حوزه علمیه همدان توجه به آداب برخورد با مردم را ضروری دانست و گفت: یکی از اموری که باید مورد توجه روحانیان قرار گیرد توجه به بحث مهم منکرات و منهیات در مساجد است.
منشور روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام کمال الدین نارنج استاد حوزه علمیه همدان شب گذشته در کارگاه مدیریت مسجد ویژه متقاضیان که در مدرسه آخوند همدان برگزار شد، اظهار داشت: بحث مدیریت مساجد در جامعه باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص در این باره امری مهم است، باید دانست که اکثر ائمه جماعات و روحانیت درباره مدیریت مساجد و نقش مهم مساجد در جامعه تحقیق نکرده اند.

حجت الاسلام نارنج ابراز داشت: باید توجه داشت مسائلی مانند جاری کردن صیغه طلاق و برخی امور دیگر که در جامعه بار منفی دارد، نهی شده است چرا که سبب سرد شدن مردم نسبت به مساجد می شود.

وی با اشاره به اهمیت برخورد مناسب با مردم و نمازگزاران، خاطرنشان کرد: این تفکری اشتباه است، یکی از اموری که باید مورد توجه روحانیان قرار گیرد توجه به بحث مهم منکرات و منهیات در مساجد است.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه با  بیان این که در این زمینه کتاب های زیادی تألیف شده است، گفت: تمام افعال در مساجد دارای آداب ویژه ای است که روحانیت و طلاب باید آن را دانسته و در برخورد با مردم به کار ببندند.

وی سبک معماری مساجد سنتی را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: یکی از مشکلات موجود در سبک زندگی جدید نبود معماری مناسب برای مساجد است که بسیار در جذب افراد در مساجد نقش آفرینی می کند.

وی برخورد با نمازگزاران، آداب ورود و خروج از مسجد، آداب اقامه جماعت را از امور مهم و ضروری در برخورد با مردم توصیف کرد و گفت: هه امور در جامعه دست به دست هم می دهند تا مسجد فضایی پویا و جذاب و در عین حال معنوی داشته باشد./979/202/ب2

ارسال نظرات