۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۴۸۳۲۹۷
مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان خبرداد؛

فعالیت 1500 مبلغ خوزستانی در ایام فاطمیه دوم

مسؤول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان از فعالیت و اعزام 1500 مبلغ و مبلغه خوزستانی در ایام فاطمیه دوم خبرداد و گفت: تبیین و شرح خطبه فدکیه، مباحث مربوط به سقیفه و همچنین موضوع هایی مثل سبک زندگی فاطمی و ولایت و ولایتمداری مورد توجه این مبلغان قرار می گیرد.
حجت الاسلام احسان فردآقایی، مسؤول امور مبلغان و روحانیون اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان

حجت الاسلام احسان فردآقایی، مسؤول امور مبلغان و روحانیون اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که نزدیک بودن به ایام فاطمیه دوم و این مناسبت از برنامه های تبلیغی پایان سال جاری به شمار می آید، ابراز داشت: ویژه ایام فاطمیه برای اعزام مبلغ خواهر و برادر به مراکز گوناگون فرهنگی برنامه ریز گسترده ای است.

مسؤول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: تعداد 25 شهر از شهرستان های خوزستان اعم از مناطق شهری و روستایی در ایام فاطمیه دوم و سوگواری حضرت صدیقه کبری(ع) تحت پوشش فعالیت های تبلیغی قرار دارند.

حجت الاسلام فردآقایی گفت: پیش بینی ثبت درخواست در سامانه سجام، تایید اعزام و فعالیت 1500 نفر از مبلغان خواهر و برادر استان خوزستان می شود که شاهد ترویج معارف اهل بیت(ع) و گسترش سرچشمه های جوشان مذهب تشیع خواهیم بود.

وی با اشاره به این که از مجموع مبلغان تعداد 900 نفر را برادران و ما بقی را خواهران مبلغ تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: علاوه بر مبلغان در بسیاری از مساجد و مراکز فرهنگی ائمه جماعات برنامه های فرهنگی، اقامه عزا و سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) را مدیریت  و نقش پر رنگی در این باره ایفا می کنند.

این مقام مسؤول ادامه داد: مبلغ های خواهر و برادر اعزامی علاوه بر فعالیت های تبلیغی و سخنرانی، برنامه های جانبی ممانند اقامه نماز جماعت، برگزاری گفتمان های دینی و پاسخگویی به سوالات و شبهات اعتقادی و مذهبی و همچنین برنامه های آموزش قرآن، ترجمه و تفسیر را ردیف کاری خود قرار داده اند.

مسؤول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان برخی از محورهای قابل توجه و موضوع سخنرانی مبلغان در ایام فاطمیه را تبیین و شرح خطبه فدکیه برشمرد و افزود: موضوع هایی مثل سبک زندگی فاطمی، مباحث خانواده، اقتصاد مقاومتی و آسیب شناسی فضای مجازی مورد بحث و سخنرانی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام فردآقایی گفت: بعضی از نکات تاریخی مربوط به سقیفه، مباحث مرتبط با ولایت و ولایتمداری و سیره زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) از سوی مبلغان خواهر و بردار خوزستان بیان خواهد شد./9453/302/ب2

ارسال نظرات