۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۴۸۳۲۹۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

حضرت فاطمه الگویی برای جهانیان است

نماینده ولی فقیه در لرستان به ابعاد شخصیتی و ویژگی های حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: علم، ایمان، معرفت، بصیرت و ولایت پذیری حضرت فاطمه(س) الگویی برای جهانیان است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت ایام فاطمیه، فاطمه(س) را مظهر صفات و اسمای الهی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) انسان کاملی است که تمام ابعاد زندگی آن حضرت برای ما درس و اسوه است، افزود: این بانوی بزرگ اسلام برای جهانیان الگو است.

نماینده ولی فقیه در لرستان به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) اشاره و خاطرنشان کرد: ویژگی ها و کمالات حضرت فاطمه(س) گسترده و وسیع است و انسانها به اندازه فهم و درک خویش تنها قطره ای از این اقیانوس کمالات را درک می کنند.

وی با اشاره به اینکه خدای متعال سوره کوثر را در شأن حضرت فاطمه(س) نازل کرده است، یادآور شد: این نشان می دهد که فاطمه(س) سرچشمه کمالات و خیرات بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه صدیقه، محدثه، مرضیه، طاهره، مطهره، معصومه و حکمیه از جمله نامها و صفات حضرت فاطمه(س) هستند، افزود: هر کدام از این نامها معنای خاصی دارند که بیانگر ویژگی ها و کمالات این بانوی بزرگ اسلام است.

وی در ادامه ازدواج فاطمه(س) با حضرت علی(ع) که ازدواج آسمانی بوده است را فضیلت دیگری برای حضرت زهرا(س) عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان ایمان و بندگی خدا را اولین ویژگی حضرت فاطمه(س) عنوان کرد و گفت: ایمان و عبادت پایه همه فضیلتها و اساس همه کمالات است.

وی با بیان اینکه عبادت و بندگی حضرت فاطمه(س) نسبت به خدای متعال به عنوان یک زن مسلمان الگو و اسوه است، اظهار داشت: علم و دانش، معرفت و بصیرت از دیگر ویژگی های این بانوی بزرگ اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با بیان اینکه معرفت و بصیرت اساس رشد، سعادت و کمال انسانی است، خاطرنشان کرد: رسیدن به کمال در علم، معرفت، بصیرت، ایمان و عبادت است.

وی اظهار داشت: با درس گرفتن از زندگی حضرت فاطمه(س) باید در راه رسیدن به کمال گام برداشت و سبک زندگی خویش را به سبک زندگی فاطمی نزدیک ساخت./9459/302/ب2

ارسال نظرات