۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۴۸۳۲۹۲
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد مازندران:

علما نقشی بی بدیل در هدایت افراد جامعه دارند

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به نقش مهم علما در هدایت آحاد افراد جامعه در مسیر دینی، گفت: نقش علمای دینی در هدایت و روشنگری آحاد افراد جامعه یک نقشی منحصر به فرد و بی بدیل است.
همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی همایش تجلیل از حجت الاسلام محسن زاده گنجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران شب گذشته در همایش بزرگداشت و تجلیل از عالم انقلابی، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محسن زاده گنجی در منطقه گنج افروز بابل، با اشاره به نقش علما در روشنگری و هدایت افراد در جامعه، گفت: روحانیت  نقشی به سزا در هدایت و روشنگری آحاد افراد جامعه دارند و خدمت روحانیت اصیل هیچگاه قابل قیاس با دیگر افراد نیست.

وی افزود: نقش روحاتیت در هدایت جامعه برای مردم در عصر غیبت امام عصر(عج) و ترویج مبانی اندیشه ای اسلام نقشی بی بدیل است.

استاد حوزه و دانشگاه با تشریح ارتباط علما و مردم، خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان پایگاه مهم ارتباط بین علما و مردم، سنگری مهم در ارائه خدمات مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای جامعه محسوب می شود و دشمنان از این ارتباط و این حضور هراس دارند.

وی ادامه داد: روحانیت هادی دینی و پناهگاه مردم در هر منطقه محسوب می شود و این اعتماد به واسطه اعتماد مردم به این قشر و خدمات خالصانه روحانیت بر می گردد.

حجت الاسلام ابراهیمان با اشاره به اینکه روحانیت از پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) الگو گرفته است، اظهار داشت: روحانیت و علما محل رجوع مردم در طول تاریخ اسلام بود و لذا اهتمام آنها برای خدمت رسانی به مردم و حضور اجتماعی در کنار آنها موجب اعتماد بیشتر مردم می شد.

وی با تمجید از شخصیت حجت الاسلام  و المسلمین محسن زاده گنجی، افزود: حجت الاسلام شیخ علیرضا محسن زاده گنجی، عالم و فقیهی وارسته بود که مشعل هدایت فرهنگی و دینی را در منطقه گنج افروز و اطراف آن برافراشت و جریان ساز  شکل گیری هسته های انقلابی در منطقه شد.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاههای آزاد مازندران با اشاره به آشنایی خود از گذشته با این عالم ربانی،  تصریح کرد: تدریس در حوزه علمیه، و مقابله با عناصر فاسد و به ویژه بهاییت از جمله تلاش های بزرگ مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محسن زاده گنجی بود.

وی ادامه داد: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده گنجی در کنار احیای فرایض دینی خدمات بزرگی را در سطح شهرستان های بابل و بابلسر به ویژه در منطقه گنج افروز انجام داد که از جمله آن احداث دو باب مدرسه، تجدید بنای امامزاده طاهر و مسجد گلزار در گنج افروز بود.

حجت الاسلام ابراهیمیان، حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده را از اساتید خود در مدرسه علمیه صدر بابل بیان کرد و گفت: حجت الاسلام و المسلمین محسن زاده شخصیتی شجاع، دلسوز و عالمی عامل از خاندان پاک و روحانی بود و فرزندانی را در مسیر اسلام و روحانیت تربیت کرد که از جمله افتخارات ما به شمار می آیند..

استاد حوزه علمیه به نقش این روحانی مبارزه با رژیم ستمشاهی پرداخت و گفت: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محسن زاده گنجی از یاران باوفای انقلاب بود و پایه های انقلاب را در منطقه گنج افروز با راه اندازی راهپیمایی های متعدد در مقابل رژیم شاهنشاهی و حمایت از امام راحل محکم کرد و به واسطه خدمات این عالم بزرگ است که امروز منطقه گنج افروز یک منطقه دینی و ولایی شناخته می شود.

وی به حضور مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده در بعد از انقلاب و هدایت رزمندگان و جوانان در جبهه های دفاع مقدس پرداخت و ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده در کنار رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل شرکت می کرد و تعداد 46 شهید از روستای پایین گنج افروز به لحاظ هدایت های این عالم ربانی بود.

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این مطلب که دشمنان از حضور و وجود علمای برجسته برای مقابله با توطئه های دشمنان هراس دارند، تاکید کرد: امروز جامعه ما نیازمند حضور بیشتر روحانیت در کنار مردم و ایفای نقشی پدرانه در مسیر الهی است و طلاب  و علمای جوان از سیره و الگوی رفتاری علمایی مانند مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محسن زاده گنجی درس بگیرند.

گفتنی است؛ مرحوم حجت الاسلام والمسلمین علیرضا محسن زاده گنجی در سال 1299 به دنیا آمد و پس از تحصیل در حوزه های علمیه نجف اشرف و ایران، سالها در مدارس علمیه بابل مشغول تحصیل بود و خدمات ارزشمند زیادی را در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و دینی به مردم ارائه کرد. این عالم ربانی پس از سالها مجاهدت سرانجام در سال 11 بهمن 1377 چشم از جهان فرو بست در بنا بر وصیت آن مرحوم در جوار 46 شهید منطقه پایین گنج افروز در گلزار شهدای این روستا به خاک سپرده شد./1313/202/ب2

ارسال نظرات