۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۴۸۳۲۸۶
مدیر مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم خبر داد؛

«ره‌جویان نور»، طرحی برای جذب طلاب تهرانی

مدیر مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: برای جذب و گزینش طلاب در حوزه‌های علمیه امسال طرح ره‌جویان نور در تهران برگزار می‌شود.
پناهی

حجت‌الاسلام ناصر پناهی پارچین مدیر مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره نظامند‌سازی جذب طلاب در حوزه‌های علمیه، گفت: برای گزینش و جذب طلاب در حوزه‌های علمیه تدوین برنامه هدف‌دار و منسجم امری ضروری است.

وی افزود: در حال حاضر مقطعی از سال تبلیغ عمومی صورت می‌گیرد که با توجه به عدم اطلاع و آشنایی علاقه‌مندان به طلبگی نسبت به شیوه و مراحل اداری ثبت‌نام برخی از ورود به حوزه باز می‌مانند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عنوان کرد: ما برای حل این مشکل طرحی به نام «ره‌جویان نور» را پیشنهاد دادیم که طی آن طلاب با حضور در مساجد، مدارس و برخی مکان‌های دیگر به شیوه چهره‌به‌چهره از افراد با استعداد و علاقه‌مند دعوت می‌کنند که وارد حوزه علمیه شوند.

حجت‌الاسلام پناهی افزود: این طرح تا الآن موفق بوده و ما توانسته‌ایم طلاب خوبی را جذب کنیم که با آگاهی و هدفمند وارد حوزه شدند.

وی ادامه داد: ما این طرح را به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه پیشنهاد دادیم چرا که اگر این اتفاق در سایر حوزه‌های علمیه رخ دهد گزینش بهتری خواهند داشت.

مدیر مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بیان داشت: امسال اتفاق خوبی در تهران رخ داده که آزمون ورودی را برداشته‌اند و کار تبلیغ و جذب را به حوزه‌های علمیه واگذار کردند که امیدواریم با همکاری طلاب در مساجد، مدارس، نمازجمعه‌ها و حتی در ایام اعتکاف شاهد رونق پذیرش در حوزه‌های علمیه استان تهران باشیم.

حجت‌الاسلام پناهی افزود: آزمون ورودی به شیوه کنکور دانشگاه منع ایجاد کرده و برای انتخاب دقیق افراد تشخیص درست ندارد، با این طرح زمان ورود به سه تا چهار ماه افزایش یافته و کمک می‌کند که با تبلیغ هدفمند گزینش و انتخاب افراد بهتر صورت گیرد./302/807/ب1

ارسال نظرات