۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۴۸۳۲۷۹
آیت الله خاتمی در گفت وگو با رسا:

مطرح کنندگان آشتی ملی در پی به فراموشی سپردن فتنه 88 هستند

عضو هیأت رییسه خبرگان با بیان این که اختلاف سلیقه های طبیعی در جامعه وجود دارد، فتنه 88 را اختلاف مبنایی و آشتی ناپذیر دانست.
آیت الله خاتمی

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مطرح کردن مقوله آشتی ملی از سوی عده ای در کشور گفت: مقوله آشتی ملی یا هر واژه ای که مرادف آن است به دلیل دارا بودن بار سیاسی منفی،  مورد نقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

وی افزود: بار سیاسی منفی این واژه این است که بین ملت دعوا وجود دارد و باید به جای دعوا آشتی ملی بیاید، این مسأله گزینه نادرستی است، بحمدالله مردم ما در سطح کلان و در مصالح ملی با یکدیگر اختلافی ندارند و نمونه آن راهپیمایی باشکوه 22 بهمن است، حتی دشمنانی که تا دیروز می گفتند صدها هزار نفر شرکت کردند امسال اعلام کردند که میلیون ها نفر آمدند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که اختلاف سلیقه های طبیعی در جامعه وجود دارد، اظهار داشت: یک اختلاف مبنایی وجود دارد که آشتی ناپذیر است، جریان فتنه جزو اختلافات مبنایی به شمار می رود.

وی ادامه داد: هدف جریان فتنه در پوشش و شعار تقلب بر اندازی نظام ولایی بود، تقلب رمز اغتشاش بود، کسانی که این مسأله را مطرح می کنند افراد اندکی بوده و در برابر جمعیت حدود 75 میلیون ایران تعدادی نیستند؛ بنابراین برخی از واژه ها چون بار منفی سیاسی دارد به کاربردنی نبوده و بعد از توضیح رهبر معظم انقلاب به کار بردن این واژه یا مرادف آن نوعی مخالفت با ایشان محسوب می شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به تلاش عده ای برای عادی نشان دادن فتنه 88 ابراز داشت: مدت ها است که برخی درصدد به فراموشی سپردن فتنه هستند، گاهی در جلسات خصوصی می گویند فتنه را فراموش کنید، تا جایی که در مجلس هم گفته شد تا کی می خواهید مسأله فتنه را همچنان مطرح نگه دارید.

وی عنوان کرد: این موضوع جزو مسائل روشن است، این افراد همان هدف فراموشی فتنه را دنبال می کنند اما باید بدانند حافظه مردم حافظه زنده ای است و رفتار غلط فتنه گران را در روز عاشورا و هتک حرمتی که از عزاداران سید الشهدا(ع) شد و همچنین مسائل دیگر این عرصه را فراموش نخواهند کرد./1323/ 302/ص

ارسال نظرات