۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۴۸۳۲۶۸
مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور مطرح کرد؛

خانواده علوی فاطمی؛ الگوی تکامل یافته رحمانیت

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور با اشاره به معرفی الگوهای خانواده در قرآن، گفت: فرآیند تکامل خانواده رحمانی از حضرت آدم و حوا آغاز می شود و در خانواده علوی فاطمی به اوج می رسد که زیباترین و جامع ترین جلوه های بندگی خدای رحمان را در طول زندگی بشری به منصه ظهور رسانده اند.
حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور عصر جمعه ششم اسفندماه، در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) به معرفی الگوهای تربیتی خانواده از منظر قرآن کریم پرداخت و افزود: به طور کلی چهار نوع الگوی خانوادگی مطرح است که عبارتند از خانواده های سرتاسر شیطانی، نیمه رحمانی ـ نیمه شیطانی، سرتاسر رحمانی و نیمه شیطانی ـ نیمه رحمانی.

وی با بیان اینکه از خانواده های سرتاسر شیطانی به نام خانواده های «ابولهبی» یاد می شود، عنوان کرد: در این الگو زن و مرد هر دو به جای اینکه عبادالرحمان باشند، در شمار بندگان شیطان اند؛ مرد آتشبیار فتنه های شیطانی و زن آتش بیار این معرکه است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی بیان کرد: الگوی دیگر نیمه رحمانی ـ نیمه شیطانی که در آن مرد در شمار عبادالرحمان و زن در شمار بندگان شیطان قرار دارد، از آنها به خانواده های «نوحی ـ والعه ای» یاد می شود زیرا حضرت نوح از بنده های الهی و همسرش والعه در سپاه دشمنان خدای متعال بود.

حجت الاسلام حیدری کاشانی عنوان کرد: الگوی نیمه شیطانی ـ نیمه رحمانی که به «فرعونی ـ آسیه ای» مشهور است، در آن مرد در شمار بندگان شیطان و زن در شمار عبادالرحمان، مرد اهل هلاکت دنیا و آخرت و زن اهل نجات است.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور بیان کرد: نوع چهارم الگوی سرتاسر رحمانی است که خانواده های «ابراهیمی ـ هاجری» نامیده می شود، در چنین خانواده ای فرزندی چون اسماعیل تربیت می شود که فدایی دین است.

وی با اشاره اینکه زندگی حضرت آدم و حوا نخستین الگوی سرتاسر رحمانی است، خاطرنشان کرد: فرآیند تکامل خانواده رحمانی از حضرت آدم و حوا آغاز می شود و در خانواده علوی ـ فاطمی به اوج می رسد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی عنوان کرد: 12 نمونه قرآنی از الگوی خانواده سرتاسر رحمانی معرفی شده که نخستین آن حضرت آدم و حوا بوده و الگوهای یوسفی، ابراهیمی، جضرت موسی، حضرت زکریا از دیگر مدل های سرتاسر رحمانی است.

وی با اشاره به اینکه الگوی یازدهم خانواده محمدی است، اظهار کرد: در قرآن کریم خدای متعال زوایای گوناگونی از زندگی نبی مکرم اسلام و حضرت خدیجه(س) همچنین رابطه پیامبر(ص) با سایر همسران ایشان را تبیین می کند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی خاطرنشان کرد: تکامل یافته ترین خانواده رحمانی در تاریخ بشر الگوی‌ «علوی ـ فاطمی» است که تمام ویژگی الگوهای 11 گانه رحمانی در قرآن را به طور جامع دربر دارد.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور افزود: این خانواده زیباترین و جامع ترین جلوه های بندگی خدای رحمان را در طول زندگی بشری به منصه ظهور رسانده اند که در سوره انسان، قدر، کوثر و دخان که با محور این خانواده و پنج تن آل عبا نازل شده است، به آنها پرداخته می شود./202/1308/ب1

ارسال نظرات