۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۸۳۲۶۶

ابراز نگرانی امام جمعه برج البراجنه بیروت از وضع آوارگان سوری

امام جمعه برج البراجنه بیروت از بی توجهی دولت به وضع آوارگان سوری ساکن لبنان ابراز نگرانی کرد.
حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان امام جمعه منطقه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، اهتمام دولت به مساله آوارگان سوری را خواستار شد و گفت: اوضاع آوارگان سوری بسیار نامطلوب است و هیچ توجهی به شهروندان این کشور نمی شود. عملکرد مسؤولان در قبال این آوارگان بسیار ناپسند به شمار می آید و هیچ کس مسؤولیت این موضوع را برعهده نمی گیرد.

وی سکوت در این زمینه را غیرقابل قبول توصیف کرد و افزود: امنیت اجتماعی لبنان به دلیل این بی توجهی در معرض سقوط است و دولت لبنان باید با همکاری دولت سوریه بهترین راه حل را برگزیند.

حجت الاسلام قبلان با اشاره به ادامه نزاع های سیاسی در لبنان تصریح کرد: مشخص نیست لبنان چه زمانی طعم ثبات و آرامش را می چشد. ما در تیررس دشمنان قرار  داریم و باید از دستاوردهای خود دفاع کنیم. 

این روحانی لبنانی بر لزوم تصویب قانون جدید انتخابات تأکید کرد و اظهار داشت: همه بحث ها درباره قانون جدید انتخابات با هدف وقت کُشی جهت برگزاری انتخابات بر اساس قانون کنونی صورت می گیرد، اما همگان باید بدانند که تونل تاریکی در انتظار لبنان خواهد بود که اوضاع کشور را پیش از این بحرانی می کند.

وی دولت را به بررسی دقیق بودجه فراخواند و ادامه داد: اقتصاد، معیشت و پیشرفت اجتماعی از مهمترین مواردی است که باید در بودجه به دقت بررسی شوند تا اوضاع زندگی مردم بهبود یابد./980/ب901/د

ارسال نظرات