۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۸۳۲۴۶
سخنگوی شورای علمای فلسطین:

اگر جمهوری اسلامی نبود فلسطین از بین می رفت

شیخ موعد با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در کنار فلسطین و مردم آن ایستاد، گفت: اگر در سایه عقب نشینی کشورهای عربی جمهوری اسلامی نبود فلسطین از بین می رفت و قضیه آن در حاشیه قرار می گرفت.
شیخ موعد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ محمد موعد سخنگوی شورای علمای فلسطین امروز در سخنرانی پیش از خطبه های امروز نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: علمای فلسطین در جهان از جهان می خواهند در کنار فلسطین در کنار دشمن صهیونیستی ایستادگی کنند.

وی افزود: فلسطین سرزمین مبارکی به شمار می رود که در بسیاری از آیات قرآن کریم ذکر شده است، مسجد الاقصی دروازه آسمان بوده و نخستین قبله مسلمین و سومین مسجد مقدس است، مسجد الاقصی مکانی مقدس برای همه مسلمانان به شمار می رود که صهیونیست ها آن را آلوده کردند و دیوارهای آن را به نفع خود تصرف کردند.

شیخ موعد با بیان این که کشورهای عربی به اهانت های به مسجد الاقصی نگاه می کنند اما کاری انجام نمی دهند، اظهار داشت: بر امت اسلام واجب است که از مسجدالاقصی دفاع کند به ویژه این که دشمن صهیونیستی سعی در یهودی سازی این مسجد دارد.

وی ادامه داد: الان دشمن مانع ورود مسلمانان برای ورود در مسجد الاقصی می شود مگر کسانی که بالای 40 سال سن داشته باشند و تقسیم بندی زمانی و مکانی در مسجدالاقصی به راه انداخته اند، بر اساس تقسیم زمانی وقتی را به صهیونیست ها اختصاص می دهند تا با کفش وارد مسجد شده و در آن شادی و رقص به راه بیندازند.

سخنگوی شورای علمای فلسطین با بیان این که بیرون کردن مسلمانان از بیت المقدس، مصادره کردن خانه ها و زندانی کردن مردم جنایت های صهونیست ها است که هر روز انجام می شود، ابراز داشت: کشورهای عربی فلسطین را رها کردند و امروزه به عادی سازی روابط با صهیونیست ها اقدام می کنند، حتی گاهی با صهونیست ها رقص و پایکوبی می کنند.

وی عنوان کرد: آزاد سازی فلسیطن مسؤولیت امت است، از این رو بود که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مسجدالاقصی وظیفه ای دینی است و به همین دلیل جمهوری اسلامی از فلسطین و مردم آن دفاع می کند.

شیخ موعد خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) شعار آزادسازی فلسطین را سر دادند و سفارت رژیم صهیونیستی را بست و به جای آن سفارت فلسطین را راه اندازی و پرچم آن را به اهتزاز درآورد، امام روز جهانی قدس را اعلام کردند و فرمودند که اسرائیل غده ای سرطانی است که باید نابود شود.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران  در کنار فلسطین و مردم آن ایستاد، اگر در سایه عقب نشینی کشورهای عربی جمهوری اسلامی نبود فلسطین از بین می رفت و قضیه آن در حاشیه قرار می گرفت، مردم ایران در حمایت از فلسطین اجر و ثواب دارند و  ان شاءالله فلسطین به دست شرفای این امت آزاد خواهد شد.

سخنگوی شورای علمای فلسطین  با بیان این که جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب در حمایت خود بین شیعه و سنی تفاوتی قائل نیستند، گفت: مقاومت فلسطین که مقاومتی سنی است را حمایت می کنند و همچنین مقاومت لبنان را که شیعی به شمار می رود را مورد حمایت قرار می دهد.

وی افزود: هر دو مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است که وظیفه شرعی به شمار می رود، نتیجه این حمایت پیروزی بر دشمن صهیونیستی در جنگ 33 روزه بود، همچنین پیروزی مردم فلسطین در سال 2014 نتیجه همین حمایت بود، فضل اول متعلق به خدا و سپس متعلق به جمهوری اسلامی است.

شیخ موعد با بیان این که امروز گروه های بیگانه ای وارد سرزمین ما شدند تا مقاومت را تضعیف کنند، اظهار داشت: این گروه ها مبارزه خود را علیه جمهوری اسلامی به دلیل حمایت از فلسطین آغاز کردند، کشورهای عربی به ویژه کشورهای خلیج فارس از فلسطین حمایت نمی کنند و درصدد این هستند که هیچ از فلسطین حمایت نکند.

وی ادامه داد: ما به عنوان مردم و علمای فلسطین هر کسی از آرمان فلسطین حمایت کند را مورد تأیید قرار می دهیم، شعار ما این است که هرکس همراه فلسطین و قدس بود همراه خدا بوده و همراه ما است، هرکسی که از فلسطین دست بردارد در راه خدا نیست.

سخنگوی شورای علمای فلسطین با ابراز تأسف از عادی سازی روابط از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس ابراز داشت: این عادی سازی مفتضاحانه است، این کشورها تکفیری را در منطقه ایجاد کردند تا طرح مقاومت در منطقه را دچار آسیب کنند، طرح و برنامه تکفیری ها از سوی وهابی ها مورد حمایت قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: گروه های تکفیری همه کشورها را جز صهیونیست ها مورد حمله قرار دادند و اهل سنت و شیعه را تکفیر کرد و به قتل رساند، گروه های تکفیری گروه های صهیونیستی هستند و امروز با ایران دشمنی می کنند چون این کشور از فلسطین حمایت می کند.

شیخ موعد خاطرنشان کرد: بر ایران فشار می آورند تا از حمایت از فلسطین دست بکشد و همه گونه پیشنهادی به ایران ارائه کردند تا حمایت خود را رها کند اما جمهوری اسلامی ایران تمام این پیشنهادات را رد کردند و به حمایت خود از فلسطین ادامه دادند./1323/پ202/ص

ارسال نظرات