۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۸۳۲۴۱
امام جمعه پردیسان:

مرجعیت شیعه عراق را نجات داد

حجت الاسلام والمسلمین قوامی گفت: اگر حشد الشعبی به دستور حضرت آیت الله سیستانی در عراق تشکیل نمی شد امروز حکومت عراق در دست داعش بود و این قدرت مرجعیت عالی شیعه است که عراق را نجات داد.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، خطبه های این هفته نماز جمعه پردیسان با توصیه به رعایت تقوا اظهار داشت: عثمان ابن سعید که دومین نائب خاص امام زمان(عج) بود مجسمه تقوا بود و چهل سال تمام خمس شیعیان در دستش بود و ذره ای انحراف نداشت.

وی با بیان این که خداوند خمس را برای این که امام امت بتواند به مردم خدمت کند قرار داده است، گفت: همانطور که نهاد امر به معروف در جامعه آسیب دیده است نهاد خمس که پشتوانه مرجعیت است هم آسیب های جدی دیده است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که وزارتخانه ها که شخصیت های حقوقی هستند هم باید خمس بپردازند، اظهار داشت: حتی نفت که از معادن محسوب می شود هم خمسش را باید به مراجع پرداخت کنند.

وی به سالروز وفات مرحوم نائینی در هفته آینده اشاره کرد و افزود: مرحوم نائینی مؤلف کتاب فوائد الاصول، شاگرد میرزای شیرازی و استاد آیت الله بهجت بود؛ ایشان در باب سیاست کتاب «تنبیه الامه و تنزیه المله» را نوشت و قائل به این بود که فقها همانطور که در عبادات و معاملات رساله می نویسند باید در سیاست هم قانون بنویسند.

امام جمعه پردیسان به سوابق انقلابی مرحوم نائینی اشاره کرد و گفت: در جریان جنگ جهانی اول مرحوم نائینی وارد گود شد و همانطور که در نهضت تنباکو در ایران مشارکت داشت در عراق هم حکم به اخراج نیروهای انگلیسی را داد و سبب سقوط پادشاهی و استقرار جمهوری در عراق شد و قدرت مرجعیت را به جهان نشان داد.

وی حضرت آیت الله سیستانی را در عراق دنباله رو مرحوم نائینی دانست و خاطرنشان کرد: اگر حشد الشعبی به دستور حضرت آیت الله سیستانی در عراق تشکیل نمی شد امروز حکومت عراق در دست داعش بود و این قدرت مرجعیت عالی شیعه است که عراق را نجات داد و امروز در آستانه آزادی موصل است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در خطبه اول با اشاره به روایتی از رسول الله(ص) در رابطه با نشانه های ایمان اظهار داشت: از نشانه های ایمان خوبی به همسایه، تکریم مهمان و سخن گفتن نیکو و بر اساس حق است و کسی که به خدا و رسولش ایمان دارد این سه خصوصیت را باید داشته باشد./843/پ202/ص

ارسال نظرات