۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۸۳۲۳۷
امام جمعه نجف:

اقدامات ترامپ آینده جهان را در هاله‎ای از ابهام فرو می‎برد

امام جمعه نجف اشرف خاطرنشان کرد که سخنان نژاد پرستانه رییس جمهور جدید آمریکا زندگی مهاجران را تهدید کرده و آینده جهان را در هاله‎ای از ابهام فرود می‎برد.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با اشاره به عملیات آزادسازی بخش غربی استان موصل گفت: مجاهدان توانستند که در سه محور به بخش غربی موصل حمله و مسیر موصل به تلعفر را قطع کنند.

وی پیروزی بر جریان تروریستی داعش را نزدیک توصیف کرد و از تلاش رزمندگانی عراقی برای آزادسازی فرودگاه موصل، پایگاه نظامی الغزلانی و ده‎ها عدد از روستاهای مسیر تلعفر قدردانی کرد.

امام جمعه نجف افزود: مردم تلعفر انسان‎های شجاعی هستند به طوری که یکی از خانواده‎های ساکن در این منطقه 11 تن شهید داده است.

وی با اشاره به شهادت جمعی از روحانیان و مبلغان در عملیات‎های مختلف تصریح کرد: شهادت طلاب حوزه‎های علمیه نشان دهنده حضور فعال آنان در عرصه‎های فرهنگی، جهادی و سیاسی است. مبلغان حوزه‎های علمیه با حضور در خط مقدم نبرد با تروریسم توانسته‎اند روحیه معنوی مجاهدان را بالا ببرند.

حجت الاسلام قبانچی از جوانان برای پیوستن به حوزه‎های علمیه و تعلیم علوم اسلامی دعوت کرد و گفت: حوزه‎های علمیه پس از اقدامات شنیع صدام علیه حوزه و مراجع شاهد جهش چشمگیری است.

وی به انتخابات آینده پارلمان عراق اشاره کرد و اظهار داشت: افراد صالح باید در انتخابات آینده نامزد شوند و مردم نیز ضمن حضور پرشور برای شرکت در انتخابات، به صورت عادلانه رای دهند.

حجت الاسلام قبانچی با بیان اینکه سازمان عفو بین المللی صبحت‎ها نژادپرستانه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکای را محکوم کرده است، بیان داشت: صحبت‎های ترامپ معلوم نیست که جهان را به کدام سمت میبرد.

وی با اشاره به توهین رییس جمهور آمریکا به مسلمانان افزود: ترامپ 11 میلیون تن مهاجر ساکن در آمریکا را به اخراج از کشورش تهدید کرده است/994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات