۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۴۸۳۲۰۰
خطیب جمعه نجف آباد:

حضور اجتماعی حضرت زهرا، الگوی امروز زنان باشد

حجت الاسلام حسناتی گفت: قرائت دوخطبه در جمع زنان مدینه و درجمع خلفا باصراحت و قاطعیت دردفاع ازحقانیت ولایت، باید الگویی برای زنان امروز جامعه باشد.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه، باتأسف از غربت معرفت فاطمی در زندگی شیعه گفت: حضرت زهرا الگویی با عظمت برای تمام جهانیان است که تاریخ شهادتش نیز هم چون فضائلش غریب است.

وی درباره برخی آسیب های مجالس عزاداری ائمه اطهار افزود: مجالس عزاداری که برای معصومین برگزار می شود، تنها به بخشی از مصائب آنها می پردازیم اما چرایی این مصائب کمتر بیان می شود و درباره شهادت حضرت زهرا آنچه بیش از همه در مجالس عزاداری آسیب رسان است، تنها به سب و لعن دشمان حضرت اکتفا کردن است.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: سراسر زندگی حضرت فاطمه از همان لحظه ولادت، حضور در شعب ابی طالب، هجرت به مدینه، حضور در میدان های اجتماعی و جنگ، تحمل مصیبت رحلت پیامبر، اتمام حجت با انصار و مهاجرین در باقی ماند بر بیعتشان با علی، گریه های شبانه که هر یک از این مراحل سبکی در زندگی امروز ما باید باشد.

وی یکی از ابعاد مهم شخصیتی حضرت زهرا، حضور اجتماعی آن حضرت برشمرد و بیان کرد: قرائت دو سخنرانی یکی برای زنان مدینه و دیگری در مسجد پیامبر و در برابر خلفا برای احقاق حق به ناحق غصب شده ولایت، و چه کسی جز حضرت فاطمه می توانست همانند علی این گونه خطبه بخواند و این حضور حضرت باید الگویی برای زنان امروز جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد خاطرنشان کرد: غربت خطبه فدکیه حضرت در بین ما شیعه نیز جای تأمل دارد و فدک یعنی همه رسالت و امامت و این گونه حضور اجتماعی حضرت برای اصل اسلام مهم است و نباید غفلت کرد که در هر زمانی تکلیف خود را بدانیم و وصیبت حضرت به دفن شبانه و مخفی ماندن قبرش بزرگترین مقابله سیاسی زهرا با منحرفین بود و این معارف باید به عنوان الگوی برای ادامه راه انقلاب بیشتر بیان شود.

وی درباره ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین نیز افزود: اگر امروز فاطمه بود فریادش را بر سر ریشه های فتنه در عالم می کشید که این ریشه ها جز رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش آمریکا و انگلیس نیستند و تا زمانی که قبله اول مسلمین بعد از 70سال هنور در دست این غاصبان قرار دارد، از انتظار و ظهور خبری نیست.

مسأله فلسطین، دغدغه اول جهان اسلام است

حجت الاسلام حسناتی قوت، قدرت، علم و ایمان را عوامل پیروزی بر سرمداران اصلی کفر بیان کرد و گفت: هر کجا این مردم مظلوم حسین گونه و فاطمه گونه در برابر اسرائیل ایستادند، پیروز شدند نمونه اش جنگ 33 روزه است و خرد کردند این قدرت شکست ناپذیر غاصب پست را و باید آخرین نفس های اینها را در هم فرو بریزیم.

وی با اشاره به اهمیت مسأله فلسطین و حضور رهبر معظم انقلاب در این کنفرانس نیز بیان داشت: حضور رهبری در این کنفرانس اهمیت مسأله فلسطین را صد چندان می کند و نشان می دهد که ریشه تمام این برادر کشی های منطقه، اسرائیل، آمریکا و انگلیس است و داعش تنها مهره کوچکی از سرمداران کفر برای نابودی اسلام است.

امام جمعه نجف آباد هم چنین به اتحاد عربستان، ترکیه و رژیم صهیونیستی علیه ایران نیز اشاره کرد و افزود: این اتحادها تنها عاملش ناراحتی از قدرت ایران است که به این صورت ابراز می کنند اینها به بن بست رسیده اند و این گونه دشمنی ها علیه ایران تنها نشان دهنده حرکت درست ایران در مسیر انقلاب است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اینها نگران رژیم صهیونیستی در منطقه هستند و رژیم صهیونیستی با این کار هم به دنبال نشان دادن چهره ای ننگین از اسلام در جهان است و هم به دنبال حفظ موقعیت خود ولی باید بدانند این سنت الهی است که هیچ گاه ظلم به جایی نخواهد رسید.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به روزهای پایانی سال و وظیفه مسؤولان در این روزها گفت: در روزهای پایانی سال که به نام اقدام و عمل نامگذاری شده، باید مسؤولان گزارش دهند که در این سال در زمینه اقتصاد مقاومتی چه کردند و آیا از فرصت ها و توانمندی های داخلی برای رشد اقتصادی استفاده کردند.

وی هم چنین درباره 8 اسفند روز امور تربیتی نیز بیان داشت: به فرموده امام ریشه همه شکست ها بی تربیتی یک ملت است و ریشه رفع مشکلات یک جامعه تربیت و پرورش نیروهای اسلامی و متعد است که هر جا نیروی متعهد و متخصص در میدان نبود، دچار مشکل شدیم./201/1306/ب1

ارسال نظرات