۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۸۳۱۹۹
آیت الله قبلان:

تصویب قانون جدید انتخابات سبب برقراری عدالت در لبنان می شود

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، برقراری عدالت و مشارکت سیاسی مردم را در گرو تصویب قانون انتخابات جدید برشمرد.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در ساختمان این مجتمع در بیروت برگزار شد، با اشاره به برقراری عدالت در برخی کشورهای جهان گفت: عدالت در لبنان نیز با تصویب قانون جدید انتخابات که خواسته های مردم را برآورده می سازد، محقق می شود. این قانون بر اساس نسبیت بوده و لبنان را یک حوزه انتخاباتی قرار می دهد.

وی افزود: لبنان از آن قشرهای مختلف این کشور است و همه حق دارد در نظام سیاسی مشارکت داشته باشند که این مساله در قانون جدید انتخابات نمایان می شود. سیاستمداران باید بهترین قانون که وحدت لبنانی ها را حفظ کرده و کشور را از سهمیه بندی مذهبی و سیاسی نجات می دهد، برای انتخابات تصویب کنند.

این عالم لبنانی با اشاره به بحران اقتصادی در این کشور تصریح کرد: کارمندان و معلمان و نظامیان از عدم پرداخت حقوق رنج می برند، مالیات های جدید ضربه بزرگی برای فقیران و محرومان به شمار می آید، آمار بیکاری در حال افزایش است و مشکلات بهداشتی و اجتماعی برای قشر کم درآمد جامعه گسترش یافته اند.

آیت الله قبلان افزایش میزان حضور آوارگان سوی در لبنان را مشکلی دیگر برای این کشور عنوان کرد و اظهار داشت: دولت لبنان توانایی خدمت برابر به شهروندان این کشور و آوارگان سوری را ندارد و دو دولت باید در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند تا شاهد بازگشت شهروندان سوریه به کشور خود باشند.

وی نسبت به توطئه دشمنان علیه لبنان هشدار داد و تأکید کرد: این کشور از سوی تروریسم صهیونیستی و تکفیری در تیررس قرار دارد و نیروهای امنیتی باید به صورت شبانه روزی در آمادگی قرار داشته باشند. ما در این راه خون های فراوانی تقدیم کردیم و به فضل خون مردم است که ثبات بر کشور حاکم است.

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از شهروندان این کشور خواست به معادله طلایی ارتش، ملت و مقامت که لبنان را در برابر خطرات دور نگهداشته اند، حمایت کنند.

آیت الله قبلان در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه اسلامی خاطرنشان ساخت: حاکمان کشورهای عربی و اسلامی باید به یاری ملت های تروریسم زده بشتابند، مساله فلسطین را همواره مساله اصلی قلمداد کنند، به تشکیل جبهه یکپارچه علیه گروه های تکفیری که ادامه دهنده پروژه صهیونیستی هستند، بپردازند و در راستای توقف خونریزی در عراق، یمن، بحرین و سوریه همکاری کنند./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات