۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۸۳۱۹۸
امام جمعه موقت ساری:

طرح آشتی ملی در آستانه انتخابات، انحرافی است

امام جمعه موقت ساری به طرح مسأله آشتی ملی از سوی برخی در کشور اشاره کرد و گفت: بیان این گونه مسائل در آستانه انتخابات با اهدافی خاص مطرح شده است.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری ساری امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س)، از این بانوی نمونه اسلام به عنوان شخصیتی بی نظیر در جهان هستی یاد کرد و گفت: باید سیره علمی و عملی آن حضرت الگوی همه جهانیان قرار گیرد.

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه امروز جامعه بشری از سیره فاطمی فاصله گرفته است، افزود: به حتم دور شدن از سیره آن حضرت سبب گمراهی و انحراف خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران بیان این که ولایت مداری حضرت فاطمه(س) یکی از شاخصه های مهم آن حضرت است، خاطرنشان کرد: از این بانوی ارزشمند و نمونه اسلام می توانیم به عنوان نخستین مدافع ولایت یاد کنیم.

امام جمعه موقت ساری از حضرت فاطمه(س) به عنوان حلقه وصل نبوت و امامت یاد کرد و با بیان این که آن حضرت تا آخرین لحظه پای عهد خود با ولایت ماند و در دفاع از این مسیر تابناک لحظه ای درنگ کردند، تصریح کرد: ولایت مداری آن بانوی ارزشمند اسلام نیز باید الگوی ما در جامعه امروز باشد.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که اگر از الگوی فاطمی در زندگی فردی و اجتماعی خود بهره گیریم به حتم به تعالی و سعادت حقیقی دست خواهیم یافت، خاطرنشان کرد: امروز باید سیره عملی ان حضرت در همه بخش های جامعه نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بحث عفاف و حجاب را یکی دیگر از شاخصه های مهم حضرت فاطمه(س) برشمرد و تصریح کرد: امروز اندیشه های فاطمی بهترین الگو برای برای حل معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه امروز است.

امام جمعه موقت ساری از حضرت فاطمه(س) به عنوان الگوی عفت و پاکدامنی برای همه بانوان جهان یاد کرد و افزود: متأسفانه جامعه امروز آن طور که شایسته بود از سیره عملی آن حضرت بهره نگرفتند.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه با بیان این که حضرت زهرا(س) صاحب سبک، الگو و تفکر است، افزود: همسرداری و فرزند داری فاطمه زهرا(س) الگو بوده است که امروز باید مورد توجه جامعه امروز قرار گیرد.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که امام زمان( عج) الگو و اسوه خود را حضرت فاطمه(س) عنوان کرده است، تصریح کرد: اگر سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در زندگی ما باشد همسایه ما گرسنه سر به زمین نمی‌گذارد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به طرح مسأله آشتی ملی از سوی برخی ها در کشور اشاره کرد و با بیان این که بیان این گونه مسائل در آستانه انتخابات با هدف خاصی مطرح شده است، خاطرنشان کرد: کسانی که این گونه مسائل را مطرح می کنند به حتم اهداف خاصی را در سر دارند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که طرح این گونه مسائل در آستانه انتخابات جای تعجب دارد، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مردم کشورمان با هم قهر نیستند که بخواهند با هم آشتی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آشتی ملی در جایی مطرح می‌شود که مردم از نظام بریده و دلسرد و نسبت به ارزش‌ها بی‌تفاوت شده باشند، خاطرنشان کرد: مردم کشورمان با کسانی قهر هستند به صاحت مقدس امام حسین(ع) اهانت و جسارت کردند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که مردم کشورمان ثابت کردند که همواره پشتیبان انقلاب و نظام هستند، تصریح کرد: در حالی عده ای در کشور بحث طرح آشتی ملی را مطرح می کنند که ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال حماسه عظیمی خلق کردند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که در کشوری که ملت ایران در همه صحنه و عرصه ها حضوری حماسه ساز دارند طرح آشتی ملی موضوع بی مفهمومی است، تصریح کرد: در کشوری که گرایش‌های سیاسی در انتخابات مختلف شرکت می‌کنند و در جایی که امن‌ترین کشور در جهان است طرح آشتی ملی چه مفهومی می‌تواند داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در سال 88 فتنه گران به مقدسات دینی ملت ایران اهانت و جسارت کردند، تصریح کرد: مردم کشورمان به حتم با این گونه افراد حرفی نخواهند داشت.

حجت الاسلام قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری ششمین کنفرانس انتفاضه فلسطین اشاره کرد و با بیان این که سخنان مهم مقام معظم رهبری در این کنفرانس بسیار مهم بوده است، گفت: سخنان کوبنده مقام معظم رهبری بسیار راه‌گشا بوده و آن را به فال نیک می‌گیریم که مواضع هوشمندانه را عنوان کرده و اصل استمرار مبارزه و آغاز انتفاضه سوم را بیان داشته‌اند

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود به هجمه های سنگین بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی در کنفرانس مونیخ به کشورمان اشاره کرد و گفت: به حتم طرح این گونه مسائل از اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی تأثیری نخواهد داشت.

وی با بیان این که کسانی که هجمه های سنگینی را به کشورمان وارد می کنند خود بزرگترین جنایت های بشری را در کشورهای منطقه مرتکب شده اند، تصریح کرد: امروز داعش و دیگر گروه های تروریستی فعال در منطقه ساخته و پرداخته همین مدعان هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات سال آینده اشاره کرد و با بیان این که کاندیداها قوانین را رعایت نکنند، گفت: تخریب رقبا کار شایسته ای نیست و کاندیدا باید به شدت از این رویکرد پرهیز کنند./201/1317/ب1

ارسال نظرات