۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۸۳۱۹۰
از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم؛

همایش تحکیم مبانی ارتباط در خانواده برگزار شد

همایش خانوادگی تحکیم مبانی ارتباط در خانواده با حضور بیش از 250 نفر از طلاب مدارس علمیه استان قم و همسران و فرزندان آنها برگزار شد.
معصومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش خانوادگی تحکیم و گسترش ارتباط و مبانی خانواده از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم پیش از ظهر جمعه در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

در این همایش نیم روزه که با حضور پرشور زوج های جوان و خانواده های آنان برگزار شد، مسائل در خصوص شیوه های سبک زندگی اسلامی، اخلاق و تربیت، گذشت و فداکاری زوجین، نکات و مسائل کاربردی زوج های جوان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این همایش که همراه با تأخیر حدود یک ساعته بود، بیش از 250 نفر از طلاب مدارس علمیه استان قم و  همسران و فرزندان و همچنین جمعی از مسؤولان معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم حضور داشتند.

حجت الاسلام علی زینتی استاد مشاوره و تربیت و عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العامیة در این همایش به ایراد سخنرانی در زمینه راهکارهای تحکیم ارتباط در خانواده پرداخت.

وی تأکید کرد: به هیچ عنوان قهر و قطع رابطه در خانواده راه حل مشکلات و مسائل نیست بلکه باید طریقه و شیوه درست زندگی کردن را از اهل بیت(ع) بیاموزیم و مسائلی که آنها مطرح کرده اند را سرلوحه کار خود در مواجهه با همسر و فرزندان قرار دهیم.

این جلسه در دو بخش برگزار شد که در بین این دو قسمت فرصت برای مشاوره فردی با استاد زینتی فراهم شد و طلاب با مطرح کردن سؤالات و پرسش های خود و گرفتن پاسخ، گامی در جهت تحکیم مبانی خانواده برداشتند.

از مسائل قابل توجه در این همایش می توان به شور و شوق طلاب در خلال صحبت های همراه با طنز استاد زینتی، گفت‌وگوهای صمیمانه با یکدیگر و ابراز رضایت از برگزاری این همایش اشاره کرد.

گفتنی است، اداره امور تربیتی و همچنین اداره امور مشاوره معاونت تهذیب حوزه های علمیه هرچند وقت یک بار این چنین همایش هایی با رویکرد تربیتی و اخلاقی برگزار می کند که از این میان می توان به کارگاه فرزند پروری اشاره کرد که در دی ماه سال جاری برگزار شد./1330/پ202/ی

ارسال نظرات