۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۸۳۱۸۹
رییس دفتر امور اهل سنت آذربایجان غربی مطرح کرد؛

حضرت زهرا الگوی کامل بشریت/ تجملات آرامش بخش زندگی نیست

رییس دفتر امور اهل سنت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تجملات سبب موفقیت و آرامش در زندگی نمی‌شود، گفت: موفقیت واقعی در همت و تلاش است که اگر غیر این بود حضرت زهرا(س) اکنون سیده زنان عالم قرار نمی‌گرفتند.
حجت الاسلام فعال آذر، مسؤول امور اهل سنت آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام عسکر  فعال‌آذر امروز در مراسم پرفیض دعای ندبه که در حسینیه اعظم ثارالله برگزار شد، ضمن اشاره به روایتی مبنی بر اینکه هرکس بمیرد در حالی که امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده‌است، اظهار داشت: عدم شناخت حجت و اوصیای الهی سبب گمراهی می‌شود و حضرت زهرا(س) نیز یکی از حجت‌های الهی است.

وی افزود: شناخت جایگاه و منزلت پیامبر اکرم(ص)  و اهل‌ بیت (ع) بر انسان‌های عادی تا قیامت قابل درک نیست.

حجت الاسلام فعال‌آذر سراسر زندگانی حضرت زهرا(س) را پر از راز و رمز دانست و خاطرنشان کرد: هنگامی که خدا خواست ایشان را به پیامبراکرم(ص) عنایت بفرماید به او دستور داد تا ۴۰ روز از حضرت خدیجه(س) فاصله بگیرد و به بیرون از شهر رفته و خدا را عبادت و روزه بگیرد و در روز چهلم خداوند میوه‌های بهشتی بر پیامبر(ص) فرستاد که با خوردن آنها نطفه حضرت زهرا(س) در سلب پیامبر شکل گرفت.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم می‌فرمودند: «هر وقت مشتاق بوی بهشت می‌شوم به دخترم فاطمه نگاه می‌کنم.»

رییس دفتر امور اهل سنت آذربایجان غربی با اشاره به حرف زدن حضرت زهرا(س) در رحم با مادرش عنوان کرد: هنگامی که زنان زمینی از کمک کردن به حضرت خدیجه(ع) امتناع ورزیدند خداوند زنان آسمانی مانند حضرت مریم و آسیه و... را برای تحویل گرفتن حضرت فاطمه(س) فرستاد.

حجت الاسلام فعادل‌آذر گفت: حضرت محمد(ص) اشرف مخلوقات و خاتم پیامبران است که حضرت جبرئیل موقع تشرف به حضور ایشان مانند بنده ذلیل می‌نشست با این حال رسول اکرم(ص) هنگامی که حضرت زهرا(س) وارد مجلس می‌شد از جایش بلند و ایشان را برجای خود می‌نشاندند و دست  و رویشان را می‌بوسیدند.

وی اوج عظمت حضرت زهرا(س) را حدیث شریف کساء عنوان و خاطرنشان کرد: در این حدیث خداوند برای شناساندن افراد زیر کساء حضرت زهرا(س) را محور معرفی خود با گفتن آنها فاطمه، پدرش، همسرش و فرزندانش به حضرت جبرئیل(ع) قرار می‌دهد.

حجت الاسلام فعادل‌آذر همچنین افزود: در حدیث کساء به آیه ۳۳ سوره سی‌وسوم قرآن که همان احزاب است اشاره شده‌است.

وی هدف از گفتن خصایص و ویژگی‌های حضرت زهرا(س) را الگو قرار گرفتن زندگی ایشان برای مردم مطرح و تصریح کرد: زندگی حضرت زهرا(س) ساده‌ترین زندگی بود که با ۱۸ قلم جهیزیه و ۵۰۰ درهم مهریه شروع شد.

رییس دفتر اهل سنت با اشاره به اینکه تجملات سبب موفقیت و آرامش در زندگی نمی‌شود گفت: موفقیت واقعی در همت و تلاش است که اگر غیر این بود حضرت زهرا(س) اکنون سیده زنان عالم قرار نمی‌گرفتند.

مراسم دعای ندبه با دعوت از سخنرانان برجسته کشوری و استانی هر هفته صبح ساعت هفت در حسینیه اعظم ثارالله(ع) ارومیه برگزار می‌شود./202/936/ب1

ارسال نظرات